2018-01-15 Måndag och härligt att börja veckan med cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 7,5 mil

Det blåser fortfarande ganska hårda vindar från nordost och det blev därmed en hel del motvind mot Dan Singh Khon och Prachuap Khiri Khan (PKK) idag igen.
 
Vi var ett cykelgäng på 4 personer idag, Rulle, Espen och Kristoffer samt jag och det är fina positiva grabbar allihopa och vi kör hårt men har samtidigt mycket roligt under cykelträningen. Mycket peppning och härlig kamratskap :-D
 
Här kommer en "groupie" på mig, Kristoffer, Espen och Rulle. Wow vilket gäng!
 
Vi tog en lite längre runda idag på några kilometer för att få variation i träningen...
 
Vilket härligt grabbgäng och jag är stolt över att få träningscykla med dem! Rulle har köpt en ny snygg cykeltröja så nu äntligen syns han bra på vägen och för andra trafikanter. (Eller hur Marita? :-D)
 
Efter 7 Eleven i PKK, där vi som vanligt tankar med mineralvatten och annan energi, gjorde vi sällskap till cykelshopen på Kasikornbankgatan då Espen behövde köpa ett par cykelslangar i reserv. Härefter cyklade Rulle och Espen för att få något ätbart i magen men Kristoffer och jag valde att cykla hemåt igen direkt.
 
Här vi järnvägsövergången i slutet på Akvarievägen kom de här två coola bussarna som skulle till Akvariet gissade vi.
 
2 färgglada coola bussar på väg.... 
 
 
Vi hade en skön medvind hem på Phet Kasem Road så det gick snabbt och vi var stundtals uppe i 40-41 km/timme. Efter 1 timme var vi hemma igen i Huay Yang och Kristoffer cyklade hem till sig och jag hem till mig.
 
Rulle och Espen var hemma ca 1 timme efter oss.
 
Stort TACK min älskade Rulle samt goa fina Kristoffer och Espen för en tuff men rolig cykelträningstur!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en förträfflig måndag och njut av det goda i livet så mycket du bara kan och förmår.

Kommentarer:

1 Anita Andersson:

Ja Ni är ett härligt gäng. Själv har jag köpt mig en motionscykel som jag har i sovrummet och det är inte särskilt coolt men vad gör man när det är kallt ute och grått och trist- Ha det o hälsa KRAMAR ANITA

Svar: Tack så mycket Anita och lycka till med cyklingen! Må så gott och kram tillbaka 😊😚
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Härlig bild ni tog :) verkar vart ett kul pass! Själv körde jag ett High Intensity imorse och kan nu chilla med gott samvete i soffan :) duktigt cyklat! Pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och det är ett härligt gäng som ger positiva vibbar.😁😊 Duktigt jobbat du också och vi vet ju vilka du brås på 😊😍Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Härligt spänstigt gäng o vad trevligt att ha vänner o cykla/promenera eller hur man nu vill röra på sig
Nu är måndagen över här o det blåser rejält inte kallt egentligen runt 0 men blåsten 😡
Trevlig kväll kram
Birgitta S

Svar: Ja visst är det trevligt att träna eller röra på sig i goda vänners lag Birgitta😁 Håll i mössan i blåsten och må så gott du också 😚😊 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Christina:

...och jag cyklar mina 9 km till jobbet i stark motvind och snöflisor i ögonen... Skillnad!

Svar: Duktigt jobbat Christina men snöflingorna slipper vi lyckligtvis här😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: