2018-01-22 Dagens härliga cykelträning till Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 7,2 mil och lite nya cykelprylar.....

I morse var det mulet och därmed en perfekt start på cykelträningen till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Sing Khon tillsammans med Rulle och Espen. 
 
Dagens järngäng, Espen, jag och Rulle... 
 
Efter ca 1 dryg mil började det regna så smått men det slutade efter ca 5-10 minuter så det gjorde inte så mycket. I vart fall fick jag testa min nya cykelregnjacka och den var riktigt bra.
 
En tunn gul/grön neonfärgad jacka i mycket bra kvalitet som även "släpper ut" svetten, så det känns inte som något våtvarmt omslag, samt hopvikt i sin ficka (som är en ficka bakpå jackan) tar den pyttelite plats i min lilla cykelväska.
 
 
Min nya fina cykelregnjacka av märket Santic...
 
 
Testade även mina clips på cykelskorna på Rulles kombinerade Shimano XT-pedaler, som jag fått låna av honom, med ena sidan på pedalen för clips och den andra sidan utan clips, dvs som en vanlig pedal.
 
Det tar lite tid att vänja sig att fötterna sitter fast (småläskigt) men med ett litet lätt knick får man loss dem så det är bara att vänja sig och ställa om hjärnan. Det kändes riktigt bra, framför allt på de långa rakorna och i uppförsbackarna att fötterna var fixerade och det gav mig mera kraft. Härligt!
 
Efter en stund kom solen fram och vägarna torkade upp snabbt och den innan lite kvalmiga luften hade blivit klarare efter regnet och därmed lättare att andas. 
 
När vi kom till PKK stannade vi som brukligt till vid 7 Eleven för att fylla på med mineralvatten och lite övrig energi och därefter cyklade vi till cykelshopen i det blå höghuset på Kasikornbankgatan för att köpa mig egna Shimano XT-pedaler med denna kombo.
 
Mina nya Shimano XT-pedaler med kombo, för clips eller utan och clipsen som tillhör dessa pedaler som man fäster under cykelskorna är ännu enklare att klicka bort och det är bara en fördel för min del.
 
Nya clipsen...
 
Som brukligt stannade herrarna i PKK för att äta mat så vi skiljdes åt då jag som vanligt valde att cykla hemåt igen efter inköpet på cykelshopen.
 
Parallellt med Akvarievägen går järnvägen och här är ett arbetslok på väg till fler uppdrag på spåret. De har lagt ut nytt stenkross utefter järnvägen....
 
 
Söderut...
 
...och norrut...
 
Jag rullade in till vårt fina mysiga hus strax efter kl. 13 och känslan att komma hem är alltid lika mysig efter ett tufft träningspass. 
 
Stort TACK till min älskade Rulle och till goa fina vännen Espen för ett härligt cykelträningspass!
 
Till er bloggläsare önskar jag en fantastisk måndag och var rädd om kroppen och knoppen ♥

Kommentarer:

1 Maria:

Bra cyklat av er och fina bilder! :) Snygg färg på regnjackan med, som mina cykelkläder :p Saknar er pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat för det och saknar dig i teamet och i övrigt förstås 😍 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Jens:

Hej Annika, tänkte höra om du har koll vars närmaste tandläkare som finns ikring Huay Yang, bet av en halv tand idag ifall det blir värk så måste nog göra ett besök mvh jens

Svar: Hej Jens och aj då, kolla i min blogg på kategorier tandläkare. Vi brukar gå till en duktig i PKK mitt emot Lilla Honda...Lycka till!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Jens:

Tusen tack😍

Svar: Tack själv!😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: