2018-07-03 Låååång strandlångis på Hat Wanakon med min älskade dotter Maria, 1,3 mil...

Idag fick min älskade dotter Maria och jag en rejäl strandlångis norrut och efter klippgränsen fortsatte vi ca 2 km på stranden innan vi vände tillbaka hemåt igen. 
 
Fascinerande bred strand...
 
 
Vi fick sällskap av Enöga från/till nationalparken och hon blev överlycklig av att se oss båda och tjöt av glädje samt kastade sig på marken för att bli kliad på magen.
 
Maria har tagit detta foto och de följande 3 med sin Samsung på mig och Enöga.... 
 
 
"Min" fina goa Enöga...
 
 
Maria och Enöga när hon sansat sig lite 😍
 
Reven vid Wanakon Nationalpark...
 
Här håller de på och bygger ett nytt hus i parken...
 
Här ligger mitt strandade träd men den gren som stuckit upp ur sanden i flera år har nu knäckts och är borta...
 
 
Endast denna stump är kvar från grenen....
 
 
 
Här ser vi två krabbor i närkamp av något slag...
 
 
 
 
Min grotta innifrån...
 
 
Vi rundar med lätthet klippgränsen och fortsätter norrut ca 2 km...
 
Revet efter klippgränsen...
 
 
 
Mor och dotter...
 
Flodutloppet...
 
Floden och då det inte regnat tillräckligt mycket är den inte särskilt välfylld så här långt...
 
 
Här ligger en gammal krokodil vid flodkanten 😀
 
Flodutloppet....
 
 
Mönstret i stranden ser ut som ett fiskbensmönster...
 
Enöga i simtagen....
 
Oj, en hajfena i sikte😀 
 
Vi vänder tillbaka söderut igen och Enöga lommar hem till sig i nationalparken...
 
När vi kommer fram till slutet av husen som de hyr ut till nationalparksgästerna går vi upp i parken för att se om vi hittar tiken Svartvit.
 
Så här långt har de kommit med nybyggnaden av detta hus och det ser mycket fint ut...
 
Vi hittar först Fino som för tillfället håller till där de bygger fler hus och han kommer fram och hälsar glatt på oss och får lite hundgodis och sedan kommer Svartvit också och hon blir också glad över att både se mig samt även Maria som hon aldrig träffat.
 
Svartvit får också en massa gotta och hänger med oss ner till stranden....
 
Skönt med ett dopp tycker Svartvit....
 
Fina goa Svartvit...
 
 
Maria och Svartvit...
 
 
Svartvit hängde med oss ända fram till våra cyklar och kom väl överens med både Lillflickan och Berta som vaktat våra cyklar. 
 
Enligt Tui håller hon till där emellanåt och får mat och det är jag glad över så hon får lite social kontakt med andra hundar.
 
Endera dagen kommer Tui se till att hon kastreras och det är bra för då slipper hon få valpar.
 
Vilken härlig långis vi fick idag så stort TACK min älskade Maria för det samt även tack till Enöga och Svartvit för mysigt sällskap.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk tisdag! 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Härliga bilder, härliga hundar och såklart härliga människor 😃 ha det bra / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och ha det så bra du också 😀😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Fina goa 🐕 Enöga måste blivit så glad likaså de övriga 🐕 . Det går bra för Sverige nu i fotbollen så roligt o vi har varmt o skönt jag njuter.
Må så gott 😍

Svar: Ja tack Birgitta vovvarna blir så glada och vi likaså för återseendet😀 Härligt för Sverige med fotbollen och skönt för er med fint väder. Må så gott samt kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: