2018-07-05 Kort strandpromenad med älskade Maria för koll av tiken Svartvit...

Maria och jag tog en kort strandpromenad idag för att kolla hur det är med tiken Svartvit som kastrerades igår. Tui hämtade henne igår vid 16 tiden hos Kjelle och Karin som varit snälla och tagit hand om henne några timmar efter kastreringen och enligt Karin hade hon varit mycket lugn och mest sovit hela tiden.
 
Tui lämnade henne i nationalparken i går sent på eftermiddagen där hon har till gång till altaner med tak så hon behövde inte ligga ute på marken om hon inte ville det.
 
När vi kom till husen där hon håller till syntes hon inte till så vi frågade byggpersonalen och de öppnade upp en dörr som stått på glänt till ett rum där Svartvit funnit lugn och ro och hon kom ut till oss och viftade på svansen.
 
Goa fina Svartvit med Maria...
 
Hon var lite trött och ville inte äta av den mat vi hade med oss men jag ställde in den i rummet så kan hon äta den senare om hon vill. Det tar några dagar innan hon hämtat sig helt och det spänner säkert i såret också som hon förmodligen inte förstår vad det kommer ifrån.
 
Svartvit följde med oss tillbaka en bit men lade sig sedan ner för att vila och vände sedan tillbaka hem till sig igen.
 
Maria och jag kommer att kolla henne med jämna mellanrum så vi ser att allt är okej med henne....
 
Dagens hav och strand...
 
 
 
Stort TACK Maria för en mysig strandkortis idag samt skönt att Svartvit verkar må hyfsat bra efter kastreringen igår 😍
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en underbar dag!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Jag skickar några tröstande kramar till svartvit 😊

Svar: Tack så mycket Elisabet och de ska jag framföra till henne😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Åh vad bra att hon är kastrerad o slipper valpar detta projekt är guld värt. Vi ser fram emot Lördag när en vovve kommer till oss en Siberian Husky han har varit hos oss tidigare o det är så trevligt med återkommande 🐕 då är ägarna nöjda och även vi.
Må så gott 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och lycka till med hunderiet och stor varm kram till dig från mig 😀😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: