2018-07-06 Tjohej, första cykelträningspasset sedan 17 maj - Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon 7,8 mil

Härligt, idag blev det första cykelträningspasset sedan 17 maj av och vi (Rulle, Maria, Svein och jag) tog den vanliga rundan till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon med en del avvikelser och det blev totalt 7, 8 mil.
 
Vi fick alla de väder under cykelträningen, starka vindar både med och motvind, mulet, sol samt lite regn i närheten av Burmabergen. Hela specktrat med andra ord.
 
Jag var mycket nöjd med min prestation och trodde det skulle bli jobbigare än det blev. För säkerhets skull tog jag det något lugnare i början då jag visste att vi skulle få stark motvind i ca 3 mil på vägen hem. Det fick vi också 😀 
 
Efter 2 km backen precis när vi skulle ta en groupie började det regna och tyvärr blev de bästa bilderna på oss mindre lyckade pga regndroppar på linsen så vi får nöja oss med den här bilden.😊
 
Maria, Svein, Jag och Rulle...
 
Dess bättre regnade det inte särskilt kraftigt och det slutade efter ca 15 minuter...
 
Taggade cyklister till 1 000.... 
 
I PKK cyklade vi till den norra bukten där Rulle hittat en Seven Eleven med bord och stolar utanför....
 
Skönt med energi- och vattenpåfyllning...
 
Dem magra hanhunden tyckte vårt besök var mycket trevligt för han fick ett paket korv av Maria och delar av våra andras mackor etc...
 
Fin utsikt över bukten utanför PKK...
 
När vi var nöjda med vilan cyklade vi till See Sea och Ludo för att köpa varsin smarrig paj till mig och Rulle till lunchfikat hemma. Det är ju fredag och då "får" vi unna extra gott...
 
De har preparerat en specifik cykelbana i PKK i blått så där känns det extra bra att cykla...t
 
See Sea för inköp av smarrig paj, för min del citronpaj, mums!
 
Vi tog vägen via Wing 5, dvs militärområdet i Ao Manao, hemåt för omväxlings skull och Rulle skrev in oss alla i kontrollen vilket är ett måste för alla faranger om man ska besöka Ao Manao.
 
Det var kämpigt värre att cykla hemåt söderöver i mycket stark motvind med det är bara att spotta i nävarna och cykla på...
 
Vi var alla rörande överens om att det var såååå skönt och njutningsfullt att komma hem igen och bara njuta av resten av eftermiddagen och kvällen efter det här tuffa cykelträningspasset😅.
 
Stort TACK till mina älskade Maria och Rulle och fina goa vännen Svein för ett härligt cykelträningspass!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Starkt jobbat 👍/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

BRA JOBB Annika och gänget!! Träning gör susen. Kul att cykla ihop och tagga varandra.
Ha en finfin fredag. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och ha en finfin helg ni också samt kram tillbaka :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: