2018-07-09 Ny vecka nya möjligheter och jag börjar med en kort promenad på Hat Wanakon...

Maria och Rulle drog iväg och tränade på Chang Corner och jag cyklade ner till stranden via Sukta Resortvägen i huvudsyfte att se om jag hittar Svartvit och Damm på deras respektive platser efter deras respektive operationer i förra veckan och igår.
 
Självklart var även syftet att få njuta en stund av vårt vackra hav och strand. Det var det jag fick idag till buds för jag hittade vare sig Svartvit i nationalparken och inte heller Damm vid Wat Samut.
 
Det är mycket varmt idag och de båda ligger säkert och sover djupt någonstans men jag utgår i från att de mår bra annars blir jag bara orolig och ledsen. Jag försöker alltid se saker och ting från den positiva och ljusa sidan annars finns det en risk att jag mår dåligt och det känns onödigt att lägga ner energi på sådant jag inte ens vet säkert.
 
På onsdag ska Maria och jag ta en långis på stranden och då gör vi ett nytt försök att hitta dem båda på sina respektive platser där de håller till mest.
 
Dagens vy för mig att möta
 
 
 
 
Här har någon vovve (tassavtryck) lekt med kokosnöten som gått i två bitar...
 
Små söta blomsterbollar vid Wat Samut...
 
Stort Tack till mig själv för en härlig promenad och tack till "mina" vovvar Berta, Lillflickan, Sikhaao, Skruttan och Lord för att ni alltid är så goa och kärleksfulla mot mig när jag kommer😍
 
Kl. 14.00 idag kommer Huay Yang Travel och hämtar oss för en utflykt till Kui Buri där vi ska besöka nationalparken och kolla på vilda elefanter när de kommer för att äta.
 
Mer om detta kommer i ett separat blogginlägg när vi kommer hem igen i kväll.
 
Det ska bli spännande och hoppas på turen att vi får se elefanterna idag 😀
 
Tills dess önskar jag dig min bloggläsare en härlig måndag!

Kommentarer:

1 Anette:

TACK Annika underbara underbara bilder! I helgen dök vi i ett stenbrott och såg massor med kräftor och abborrar. Jag önskar er en fin utflykt idag med hopp om elefanter...Härligt med djur. Kram

Svar: Tack så mycket själv Anette och härligt med dykningen :-D Ha en finfin dag och blogginlägget om dagens utflykt kommer snart :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Reidun:

Hej. Spännande och hoppas ni får se elefanter Vi säg en på långt håll och en grön groda på nära håll;)),det var en spännande utflykt iallafall.Kram

Svar: Hej Reidun och det var en mycket trevlig utflykt som jag strax ska blogga om :-D Kul med den gröna grodan :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Carina VB40:

Åh fina Damm, hon brukar ligga och vänta på mig när jag kommer körandes på eftermiddagen för en kopp kaffe på Beach Club. Hon blev helt galen av lycka när hon såg att det var jag, hoppade och skuttade rundor, jag har ju alltid mat med mig. Ett litet matvrak! Fick sårpuder av Mia i julas, och jag fortsatte i mars när jag kom tillbaka. Såg nu att det hade blivit mycket större, men då är det ju inte konstigt att det inte läkte! Hoppas hon mår bra, ser fram emot en uppdatering när du träffar på henne igen. Ge henne en kram från mig!
Ha det så mysigt på utflykten och jag hoppas ni ser många elefanter.
Kram Carina
Villa Botanica

Svar: Tack så mycket Carina för din kommentar och jag lovar såklart att jag ska blogga om och när jag ser goa fina Damm igen och ska då ge henne en kram från dig. Snart kommer bloggen om elefanterna :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: