2018-07-12 En regnig men skön strandlångis...

Nu har vi verkligen lågtryck med både regn och starka vindar över Huay Yang samt även övriga Thailand men i nästa vecka blir det bättre väder igen, d v s några få procent regnrisk 😀.
 
För Marias och min del var det bara att sätta på regnponchon så höll vi oss torra och så även min midjeväska med bl a min kamera i som fick ligga kvar i sitt fack. Det fick bli min Samsung istället som bilddokumenterade delar av vår strandlångis.
 
Vi träffade Svartvit som har funnit sin viloplats på caféet Beach Club nedanför Wat Samut där hon verkar trivas gott med tillvaron och de hundar som håller till där. Vi hälsade även på Damm som mår bra och blev glad över besöket då hon alltid får både torrfoder och hundgotta😍.
 
Hat Wanakon söderut 
 
Hat Wanakon norrut och regnet strilar så sakta över oss...
 
Chan- och Thaisi Island i regndimma
 
En vacker snäcka i vattenbad...
 
I höjd  med Wanakon Nationalpark fick vi sällskap av Lilleman (en av Marias favorithundar) och det var första gången de träffades den här gången så det var ett glatt och kärleksfullt möte. Även Fino och Brownie hängde på men Enöga valde at stanna hemma efter att ha hälsat...
 
Det är svalt och skönt för hundarna nu när det regnar och de är pigga och glada...
 
Klippgränsen...
 
 
Maria och Brownie...
 
Brownie, Lilleman och Fino...
 
Vi vände vid klippgränsen och gick hemåt igen...
 
Stort TACK min älskade Maria och "mina" fina goa vovvar för sällskapet!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag var du än befinner dig på vårt vackra jordklot 😀
 
 
 
 

Kommentera här: