2018-07-15 En mycket trevlig kväll i goa fina grannars lag på The Garden Restaurant...

I går kväll fick vi en mycket trevlig kväll på The Garden Restaurant tillsammans med våra fina goa grannar och vänner Pontus, Marie och Frida samt Mathilda. 
 
Vi började med att kolla in deras nybygge i huset och njöt sedan av en smarrig GT på deras nya stora altan innan vi drog iväg till restaurangen. 
 
The Garden har haft stängt i några månader sedan slutet på april, dvs under lågsäsongen, och har nu öppnat igen sedan en tid. Hoppas de har öppet ett tag nu då jag verkligen gillar deras mat, framför allt deras wokade grönsaker som är krispiga och fräscha med tuggmotstånd samt deras gröncurrysoppa med bara grönsaker i.
 
Med andra ord en restaurang som jag varmt kan rekommendera! 😀
 
Bildresultat för The Garden restaurant site:http://annikathailand.blogg.se/
The Garden Restaurant som ligger på Samutvägen mellan husområdet Botanica och Maew Restaurant....
 
Bildresultat för The Garden restaurant site:http://annikathailand.blogg.se/
Min favorit, gröncurrysoppa med fräscha grönsaker (Gäng kiaow wan pack roam) Den finns även med kyckling och grönsaker...
 
Stort TACK för en synnerligen trevlig kväll!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack själva för att Vi fick umgås med Er 😍

Svar: Tack fina goa ni 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Pia:

En av mina favoriter!! Sååå trevlig personal oxå

Svar: Jag håller med dig till fullo Pia 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Där har jag inte ätit. Trodde vi besökt varenda restaurang men hade fel. Det verkar som du har bättre väder än vad vi har. Här är så torrt att regeringen pratar om katastrofpengar till bönderna. Skogsbränder rasar över hela landet och det råder bevattningsförbud. Temp kring 30°
Och som vi längtat efter sommarvärme
Men det blev lite för mycket. Tack för fina bilder i dina senaste bloggar
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och jisses vilket härligt sommarväder ni fått på både gott och ont. Lite regn skulle allt behövas för djur och natur. En varm kram till dig från mig kanske inte behövs då utan du får en sval skön istället😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: