2018-07-17 Idag trotsade vi regnet och träningscyklade till/från Ban Krud, 8 mil...

Det är verkligen regnperiod och lågtrycken kommer i omgångar, varje dag, och släpper ner mer eller mindre regn över oss. Regnet behövs dock för att fylla på depåerna inför den torra/svala perioden mellan november-februari så oavsett om man gillar regn eller inte är det bra för djuren och naturen. 
 
Idag bangade inte vare sig Maria eller jag för att hänga på Rulle och Svein på cykelträningen till Ban Krud fast det regnade mer eller mindre under hela cyklingen. Men vi har ju regnjackor och skoskydd så regnet spelar mindre roll annat än att cyklarna blir lortiga av smutsstänket från vägen.
 
Dessbättre tar Rulle hand om den delen, dvs cykeltvätt samt smörjning av kedjorna på våra 3 cyklar, vid hemkomsten 😀
 
En groupiebild utanför 7 Eleven i Ban Krud och det gäller att tränga ihop sig för att få vara med på bilden😀 Härligt och vilket gäng vi är!
 
Jag i täten sedan Svein och Rulle...Maria har tagit bilden...
 
När vi kom till motorvägen på vägen hem hade det dessbättre slutat att regna tillfälligt så vägbanan var torr men Maria och jag behöll våra regnjackor på ändå...Rulle har tagit bilden.
 
Min lortiga cykel men det syns inte så bra på bilden....Jag är glad över renskyddet på min väska därbak samt skärmarna över däcken annars skulle hela min rygg på regnjackan vara lortig av smutsvatten från vägen och det vill jag gärna slippa 😊
 
Marias Scott är lika lortig den men har också en skärm över bakdäcket för att hindra smutsvatten att stänka upp på jackans rygg och det var även Maria glad över att slippa 😊
 
Dagens cykelträning till/från Ban Krud 8 mil...
 
Stort TACK mina älskade Rulle och Maria samt goa fina vännen Svein för en blöt men härlig cykelträning! 
 
Nu har Rulle fixat våra cyklar så de är både rena samt har välsmörjda kedjor igen, tack för det min älskade Rulle 😍 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag och njut av livet så mycket du bara kan och förmår!

Kommentarer:

1 Anette:

BRA JOBB Annika och gänget! Kul att träna och kämpa ihop. För mig lååångt yinyoga pass och löpning. GOTT. Ikväll är det Kiviks marknad som gäller. Ha en finfin kväll. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och det är fantastiskt kul att träna ihop, framför allt med min familj 😍 Duktigt kämpat du också och ha det så skoj på marknaden samt trevlig kväll 😁 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: