2018-07-20 Härligt cykelträningspass till/från Ban Krud, 8 mil...

Idag var det bara 60 % regnrisk enligt väderprognosen och det verkade lovande för vårt cykelträningspass till/från Ban Krud. 
 
Glada cykelgänget, jag, Svein, Maria och Rulle på dagens groupiebild
 
Det var lite mulet samt soldis och därmed perfekt väder för dagens cykelträningspass😀 
 
Det har regnat i natt ganska så rejält men vägarna var torra och fina förutom någon vattenpöl här och där.
 
När vi tog vår vila samt energipåfyllningspaus utanför 7 Eleven kom solen fram och det kändes lite konstigt då vi bara sett solen sporadiskt i en dryg vecka tillbaka. Härligt!
 
De grå regnmolnen totade ihop sig på hemvägen och vi fick en rejäl regnskur över oss mellan Ban Krud och Thap Sakae så det var bara att stanna och sätta på oss regnjackorna och skoskydden. Dess bättre varade regnskuren inte särskilt länge så efter några kilometer åkte åtminstone regnjackorna av igen då det blev för varmt och solen hade dessutom tittat fram igen lite blygsamt. För säkerhets skull behöll vi dock våra skoskydd på.
 
I Thap Sakae, strax innan vi cyklar ut på Phet Kasem Road igen blev det vätskepaus och vi var så glada över den trevliga cykelträningen samt vädret för dagen så vi höjde våra cyklar till skyarna.😁
 
Svein hade dock cyklat till närmaste affär för att köpa mer dricksvatten så han avstod från cykelhöjningen men var lika glad och nöjd som vi andra. Det var hans sista cykelträning i Thailand för den här gången och det kändes lite vemodigt för oss alla.
 
Svein och Anette lämnar HY idag för att resa hem till Norge. Vi kommer att sakna Svein på våra kommande cykelträningar massor samt även Anette förstås fast hon inte cyklar!
 
Tjohej, min älskade cykel jag höjer dig till skyarna 😍
 
...och Rulle också.... 
 
...samt Maria...
 
Vi klarade oss hela vägen hem utan mer regn och det var vi alla tacksamma för!
 
Dagens cykelträning till/från Ban Krud, 8 mil
 
Stort TACK mina älskade Rulle och Maria samt goa fina vännen Svein för en härlig cykelträningstur och vi hoppas att Svein snart är tillbaka hemma i HY igen samt våra andra cykelträningskompisar förstås😎😀
 
Vi önskar Svein och Anette en trevlig resa!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt helg och det enda jag ber dig om, ha kul!😁

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag blir mer och mer imponerad av Er som tränar i 30+ värme. Efter snart två veckor med 25-30° känner jag mig som en urvriden disktrasa.Nä träning får vänta till lämpliga temperaturer för en norrlänning. Jag är lat.
Trevlig helg till dig och de dina. Kram Gertrude 🌡💕

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och det finns även plats för de lata på vårt vackra jordklot så misströsta inte 😍😁 Trevlig helg till dig och de dina samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

BRA JOBB Annika och gänget. Underbart! Så gott för kropp och själ. Det är en njutning att få träna. Önskar er också en finfin och kul helg. Det ska vi ha. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och att träna är verkligen att ge kropp och knopp det den behöver för att må gott 😊 Ha en mysig helg du och din familj också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: