2018-07-21 Tips för dig som är vegeterian, vegan eller inte vill äta kött av något slag...

Eftersom jag gillar The Gardens wokade fräscha krispiga grönsaker med inslag av olika svampar och vill helst undvika kyckling helt emellanåt (jag äter i övrigt vare sig nöt eller griskött av etiska skäl) så frågade jag om de kunde införskaffa tofu och lägga till på menyn.
 
De visste inte vad tofu var men var mycket intresserade av att kolla upp vad det var för något. Efter diverse googlande där på restaurangen tillsammans hittade vi en maträtt med tofu och wokade grönsaker. 
 
Jag frågade om det var möjligt för dem att köpa in tofu och laga den rätten till  mig och Maria, som är vegan, och de lovade att fixa det. 
 
På thai heter tofu Dahoo och det kan vara bra att känna till för den som är intresserad.
 
I onsdags när vi var där tillsammans med goa fina vännerna Anette, Svein och Oddvar beställde Maria och jag wokade grönsaker med tofun och rätten kostar 80 baht. Jättegott och härligt att de var så lyhörda för vårt önskemål!
 
Igår tog Maria samma rätt som hämtmat ifrån The Garden och här nedan kan ni se så hur gott det ser ut och är, det kan vi intyga😋.
 
The Garden, en familjerestaurang, har mycket god och vällagad mat och de flesta thairätter ligger på runt 80 baht, en stor flaska Changöl kostar 70 baht och en liten Chang 45 baht, en stor flaska Leo 80 baht och ett glas vin 100 baht.
 
Deras priser är därmed mycket låga jämförelsevis utan att tumma på portionsstorleken eller kvaliteten på maten och det gör restaurangen ännu bättre tycker jag.  
 
En läcker och mycket god vegetarisk och vegansk rätt som jag varmt kan rekommendera...

Kommentarer:

1 Anonym:

Ser jättegott ut,skall verkligen prova den restaurangen i höst👍

Svar: Tack anonym det tycker jag du ska göra 😊😋
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Linda:

Vad wokar de i då? ;)

Svar: Förmodligen bara i olja för vi känner ingen smak av tex fisksås. 😊😋
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Mums! Ser gott ut. Jag äter inte kött så jag tackar ödmjukast för tipset! Ha en finfin lördag. Kram

Svar: Tack så mycket Anette för din kommentar och ha en finfin lördag du också med din familj! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Elisabet Lundqvist :

👍😊 / Elisabet

Svar: Tack Elisabet! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: