2018-07-23 Härliga måndag och en ny fräsch vecka har startat...

I dag fick jag gå på min strandlångis utan Maria för hon skulle träna med pappa Rulle på Chang Corner och sedan hjälpa Tui att mata hundarna kl 13.00.😊
 
Idag är det mulet men även soligt emellanåt samt att det blåser mycket så det var riktigt behagligt att gå på stranden idag.
 
Jag cyklade ner till stranden via Suktaresortvägen och fick gulla med "mina" vovvar Lord, Skruttan, Berta och Lillflickan samt Sikhaoo innan promenaden.
 
 
 
 
Dessa strandklängväxter tycker jag är så vackra och bladen hjälper om man skulle bli bränd av en manet...
 
 
 
 
När jag kom fram till nationalparken kom Enöga och Lilleman rusande för att hälsa och så även Coffee och Fino. Fino, Lilleman och Enöga hängde med mig på promenaden norrut...
 
Jag vadade i grunt vatten för att runda klippgränsen och gå vidare en liten bit norr om klippgränsen...
 
 
 
Lilleman hade ingen lust att följa med längre så han vände tillbaka igen men Enöga och Fino hängde på...
 
 
En stor krabba på stranden som avvaktade min passage men den lät sig först välvilligt fotas...
 
Enöga och Fino och vi vände här söderut igen...
 
Operation räddning av den här insekten, en blandning mellan en jättefluga och skalbagge, som kommit för nära vattenbrynet...
 
En snäcka fick duga att fånga in den i och lägga på en torrare plats...
 
Hoppas den klarar sig...
 
Här strax före klippgränsen norrut hittade jag en naturlig schäslong som jag satte mig på en stund och njöt av utsikten över havet...
 
Vy från min naturliga schäslång...
 
Glad och nöjd med min tillvaro så det blev en selfie...
 
Vy norrut...
 
Enöga och Fino passade också på att vila och fick lite hundgotta under tiden...
 
Nu är det färdigvilat och dags att runda klippgränsen och gå hem igen söderut...
 
Klippgränsen för dagen och det är högre vattenstånd nu som det brukar vara i slutet på månaden i samband med att det snart är dags för fullmåne...
 
Här i en klippspricka  tittar dessa vackra krabbor fram...
 
Vilka vackra färger!
 
Stort TACK till mig själv och "mina" vovvar för en härlig strandlångis!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag 😀  

Kommentarer:

1 Anette:

Tack Annika för underbara bilder. Att stanna upp medvetet, andas och se...se det lilla. Vackra blommor och häftiga krabbor. Känna att man lever. Tack Annika. Ha en finfin måndag. Kram

Svar: Tack så mycket själv Anette och precis så som du beskriver känslan är viktig för alla sinnen. Livet är underbart och ha det så gott samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Min favoritfärg blå på dig, krabborna och flugan. Härligt 😀/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet!😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Hej!
Vilken härlig promenad du och vovvarna fick idag. Idag kom en vovve till oss och skall vara med oss i 8 dagar. Han har varit flera gånger hos oss tidigare så det var ett kärt återseende. Jag ena sonen Niklas och vovven åkte ut till landet så skönt med lite friskare luft. Inte samma ryckande värme som i stan.

Kram och trevlig Måndag till dig också!

Svar: Tack Birgitta och härligt för er del också med vovvarna samt riktigt sommarväder. Kram och ha det så gott 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: