2018-06-04 Måndag, en helt vanlig vardag med hund och småbarn...

Hej måndag och en ny fräsch vecka har tagit sin början och bjuder på nya möjligheter till ett fortsatt gott liv😀.
 
Tore, 6 år, har överansträngt sig lite och markerar det genom en lätt hälta i vänster ben när han vilat och blivit lite stel men det blir något bättre och släpper något när han gått en stund. Vi beslöt därför att ta det lugnt och gå korta rastpromenader med honom och skippa långisarna tills han blir återställd och inte har ont. 
 
Tore i Stendörren naturreservat igår...
 
Idag gjorde det inte så mycket för min del att det inte blev någon långis på förmiddagen, med tanke på mitt rörelsebehov, för jag lovade att fixa veckostädningen idag så slapp Linda och Daniel göra den igår som är deras rutin.
 
Jag tycker de ska passa på och utnyttja mig så mycket det bara går när jag är här för jag vet hur det är att vara småbarnsförälder. Att få lite hjälp med praktiska saker som ex städning vet jag är befriande. Eftersom de är helglediga från jobbet kan vi umgås istället för att ägna tiden till städning. 
 
Vi har ju vår housekeeper Ned hemma i Huay Yang, Thailand, som städar hos oss varje fredag i 3 timmar och det känns verkligen lyxigt att få göra något roligare än att städa den tiden.
 
Nu kan jag dela med mig av denna känsla för lyx genom att ta över städningen från söndag till måndag, så länge jag är här, och jag tycker det är ganska kul att få röja lite och göra fint samtidigt som det ger mig ett bra utlopp för min energi. Framför allt när jag vet vad det betyder för Linda och Daniel 😍.
 
Härlig vy från vår balkong över Ulvsundasjön
 
Städningen tog ca 3 timmar och sedan var det dags för en kort rastning av Tore.
 
Kl.15 var det dags att hämta Adam på dagis och han ville vara inne och leka idag så då blev det så.
 
Igår när jag var med dotter Maria på Stendörrens naturreservat plockade jag med mig 2 kottar av olika storlek. När jag var liten gjorde jag olika djur av kottarna med hjälp av tändstickor så det tänkte jag visa Adam.
 
Nu fick vi tid att göra det och Adam tyckte det var roligt. Vi ritade en teckning också med hage som våra 2 djur fick vara i. Det behövs inte mer avancerade lekar än så här för en 4- åring och det viktigaste för honom är att vi är tillsammans och gör något trevligt.
 
Adams och mina kottedjur...
 
Efter denna lek byggde vi en järnväg av Brioräls, och när Adam tröttnat på det spelade vi hockeyspel.
 
Det var inte lika kul för Adam då jag fick in fler mål än han så då var spelet över för Adams del. Att övertyga honom om att det bara är en lek och inte blodigt allvar och att det inte spelar någon roll vem som vinner eller förlorar är inte lätt. Den åsikten delade inte Adam som gärna vill vinna och inte förlora även om det bara är en lek... 
 
Hockeyspel med Adam...
 
 
Nu är denna dag snart över och jag säger natti, natti och tackar min älskade Fina Familj för en mysig dag och kväll!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en god natt!
 
 

Kommentera här: