2018-06-10 Mall of Scandinavia (MoS) halva dagen...

Vid 11.30 tiden åkte Linda, Adam och jag till Mall of Scandinavia i Solna för Linda behövde göra några ärenden där. Daniel hade annat för sig och lämnade hemmet redan strax efter kl 06 i morse men han är inte heller särskilt intresserad av att knalla runt i ett shoppingcenter så det var en bra deal att bara vi åkte dit.
 
På vägen till MoS lämnade vi av Tore hos en arbetskollega till Linda på Lilla Essingen så Tore skulle slippa vara ensam hemma i flera timmar som ett besök på MoS lär ta, åtminstone om jag känner Linda rätt 😀. 
 
Stora fontänen på MoS som är en bra träff- eller vilopunkt...
 
 
Nu börjar rundvandringen på detta kolossala shoppingcenter i flera våningar. Det finns många butiker, restauranger, fik etc att välja på och på varje våningsplan finns fräscha toalettutrymmen och en babylounge samt en lekavdelning.
 
I babyloungen finns ett stort toalettutrymme för hela familjen, microvågsugnar för att värma barnmat, bord och stolar där barnen kan äta, bekväma amningsutrymmen samt flera skötbäddar. Allt ser mycker fräscht och välordnat ut med stor omtanke om barnfamiljer. 
 
Linda handlade massor och jag fick vara smakråd och jag nöjde mig med att köpa ett par skosulor.😀 Jag behöver inga andra kläder än de jag har hemma i Huay Yang och där gäller typ sommarkläder året om. I min garderob har jag till och med mer kläder än jag använder så att köpa fler känns onödigt. Dessutom behövs utrymmet i våra resväskor till sådant som vi inte får tag på i Thailand så det gäller att tänka sig för.
 
Vi lämnade MoS vid kl 17.40 så det blev nästan 6 timmar där!🤓 Jisses vad tiden går men det var roligt att gå där och kolla på utbudet och miljön tillsammans med Linda och Adam samtidigt som jag fyllde mina dagligen planerade stegkvot på minst 9 000 steg/dag med råge. Förena nytta med nöje blev det därmed och det gillar jag😀 
 
På vägen hem hämtade vi Tore på lilla Essingen som haft det hur bra som helst och väl hemma hade även Daniel kommit hem.
 
Stort TACK min älskade Fina Familj för en suveränt mysig dag och kväll! 😍 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skön kväll!
 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Hej nu är jag väl snart den enda som inte varit på MOS aldrig blivit av sönerna åker dit ibland o maken var där innan han gick i pension i höstas jobbade bredvid gallerian så jag får väl ta mig dit någon gång. Det kan vara skönt med ett ställe som har allt o med denna värme knalla runt i svala utrymmen skall man prova något vill man känna sig sval imorgon jobb för min del fortsätt att njuta av din Sverige tid😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och så klart du bör gå/åka dit och kolla för det är det värt 😊 Ha en fin arbetsdag i morgon 😀 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Hej och tack för alla rapporter från dina dagar i Stockholm/Sverige! Trevligt för mig som inte är stockholmare att få se så mycket av naturområden där! MoS verkar också värt ett besök, för jag är lik Linda, älskar att shoppa...! Du är så klok som inte faller för frestelser att handla mera kläder...! Vad brukar ni sakna i Thailand, vad tar ni med er från Sverige? Kram, Tiina

Svar: Hej Tiina och tack själv för din kommentar och det är inte så mycket vi saknar men vi köper med oss den bryggkaffesort vi gillar bäst och grönt te samt en och annan pryl 😀 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: