2018-06-12 Adam har lite ont i halsen idag och får vara hemma med mig hela dagen...

Adam hade lite ont i halsen i morse, men ingen feber skönt nog, så vi beslöt att han får vara hemma med mig och vila sig istället för att gå till dagis. Härligt, nu får jag tillfälle att vara med Adam hela dagen lång och det bäst att passa på att ta vara på varje sådant tillfälle medan jag är här i Sverige😍.
 
Övriga dagar från måndag-fredag är det bara bra för Adam att vara på sitt väl fungerande dagis mellan kl 08.30 -15.00, 2 minuters gångtid från hemmet. Han behöver leka med sina kompisar där och det är även nyttigt för honom att lära sig att fungera i en grupp.
 
Jag får ändå tid att umgås med honom hela eftermiddagen och fram till läggdags och det är jag nöjd med så blir det så bra som möjligt för både honom och mig. 
 
Efter frukost blev det att bygga med Lego i ett par timmar och när det var dags för Tores rastning fick Adam sitta i vagnen och tyckte det var kul som omväxling.
 
Adam och Tore...
 
Efter lunch fick Adam sitta i soffan och titta på Barn-TV och eftersom han har lite ont i halsen fick han glass till efterrätt samt som en extrabonus bara för att han är sjuk😍 
 
Barn-TV i kombo med glass gillar sjuklingen...
 
 
När vi var nöjda med Barn-TV tittandet var det dags för fruktstund och och Legobyggning igen...
 
Adams bygge, en hel plattform med olika byggen och mitt lilla hus närmast...Det är kul att vara lite Legokreativ  samtidigt som vi har roligt tillsammans.
 
Linda och Daniel kom hem strax efter kl 17 och Adam och jag hängde med Linda för att rasta Tore och då åkte Adam i vagnen igen. Daniel stannade hemma för att laga kvällsmaten som var färdig när vi kom hem. Härligt!
 
Stort TACK till min älskade Fina Familj för en mysig dag och kväll och till dig min bloggläsare önskar jag en synnerligen fortsatt trevlig kväll!
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Hoppas Adam snart mår bättre.
Vilka härliga Lego-byggen.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för det och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: