2018-06-13 Hämtning av mina reparerade guldhalsband och lite andra trevligheter...

När mina guldsmycken går sönder och behöver repareras går jag alltid till Guldsmeden i Konserthuset för de har egen guldsmed och gör reparationen på högst en vecka med mycket bra resultat. 
 
Se nedan länk: 
https://www.google.se/search?q=guldsmeden+i+konserthuset&oq=guld&aqs=chrome.0.69i59j69i57j0l4.3888j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 
Ett av mina guldhalsband som jag fått av Rulle för många år sedan hade gått sönder i länken i Thailand för en tid sedan och likaså fästringen till en berlock som jag fått av Rulle 1980. Nu när jag är i Sverige passade jag på att lämna in dem för reparation i tisdags förra veckan. 
 
Idag mår Adam bättre men dagis är stängt för dagen så Linda tyckte det var roligt att ta med sig Adam halva dagen till jobbet. Då passade jag på att gå till Guldsmeden via Kungsholms Strand för att hämta mina smycken. De har öppet måndag - fredag 11.00 - 18.00 så jag såg till att vara där kl. 11.00.
 
En guldsmedsaffär som jag varmt kan rekommendera...
 
Härligt nu kan jag använda mina halsband igen 😍
 
Baksidan på min berlock med stjärntecknet Vågen som jag är född i...
 
 
På vägen hem gick jag samma väg och mötte ett vackert svanpar med sina tre ulliga ungar mellan gångvägen och vattnet....
 
Hela familjen höll på att tvätta sig och plockade med fjäderdräkten...
 
Tre söta ulliga grå svanungar...
 
...och här kom mamma sothöna med sina ungar och simmade in i skydd under lövverket på Pilträdet...
 
Det är verkligen vackert här vid Karlbergskanalen...
 
 
En del Pilträd väljer att växa rakt ut i kanalen...
 
Temporär lägerplats för någon...
 
Bara så vi vet 😀
 
Vid hemkomsten tog jag ut Tore för rastning och därefter hämtade jag Adam på Lindas jobb och det var ett kärt återseende. 
 
Adam och jag fick en mysig eftermiddag tillsammans men det blev bara stillsamma lekar inomhus. 
 
Stort TACK för en hittills trevlig dag och till dig min bloggläsare önskar jag den bästa onsdagen!
 

Kommentarer:

1 emma:

så bra att man kan laga smycken

Svar: Tack Emms och visst är det bra😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: