2018-06-17 Morgonpromenad på Kärsön med Fina Familjen...

Innan frukost åkte vi till Kärsön mellan Nockeby och Lovön och det är alltid lika trevligt att komma dit och njuta av den vackra naturen där.
 
Linda och Tore gick en snabb runda in i skogen och Daniel, Adam och jag höll oss på skogsvägen i en lite lugnare tempo och så möttes vi längre fram och vände sedan tillbaka till bilen. 
 
Efter skogsvägen finns det många olika blommor att beskåda. Det här tror jag är en Johannesört...
 
Rödklöver...
 
Rödklövern besöks av en humla...
 
Vacker skogsväg...
 
Adam och Daniel och det är många funderingar och frågor som Adam vill ha svar på...
 
Blomman Flockfibbla besöks av en fluga
 
Så underbart vackert med sol kontra skog och mark...
 
Rallarros (Mjölkört) 
 
Stort TACK min älskade Fina Familj för en mysig skogspromenad!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag! 

Kommentarer:

1 Pia:

Härligt!! Nix Annika , den gula är inte Johannesört. Ser mer ut som en art av lysing. Men gul o fin är den😘

Svar: Tack Pia för det och den var lik Johannesört men jag kan inte växtarterna lika bra som du min sköna :-D. Bra försök i vart fall :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: