2018-06-29 Sista Torelångisen för den här gången och så är det fredag igen...

Så var det då dags att inse att Sverigevistelsen hos Fina Familjen är över för den här gången men först i morgon då jag och älskade dotter Maria flyger hem till Thailand och Huay Yang med Thai Airways kl 14.30. 
 
I vart fall var det sista långisen med goa fina Tore idag och vi har haft det så trevligt på våra rundor. Tore har lärt sig att det är jag som bestämmer över honom på rundorna och han har också lärt sig att när min kamera plockas upp stannar han och sätter sig ner och väntar tills jag är klar. Duktig kille 😀
 
Idag var det bara 14 C och hårda svala vindar i jämförelse med igår då temperaturen låg på minst 25 C i skuggan och den som uppskattade det svala vädret idag mest var Tore. I lä och där solen värmde var det dock varmt och skönt.
 
Tore i Karlbergsparken...
 
 
Vacker buske med röda blommor som möjligtvis kan vara Hortensia...
 
Hortensia tror jag...
 
En liten skogsstig i Karlbergsparken...
 
 
Början till en koja...
 
Käringtand...
 
 
En minnessten...
 
 
Info om minnesstenen...
 
Vackra gula blommor...
 
Hornsbergs Strandpromenad...
 
Inga solbadare idag jämförelesevis med igår då det var massor med solbadare här längs strandpromenaden som njöt av solen och värmen...
 
 
Stort TACK goa fina Tore för trevligt sällskap under alla mina långisar med dig under min vistelse i Stockholm!
 
Idag är det fredag igen och den ska jag fira rejält med Fina Familjen då det är den sista fredagen här för den här gången😀 Jag kommer att sakna den fysiska kontakten med min älskade familj massor men vi får nöja oss med att prata via videosamtal för då ser vi ju varandra i vart fall. En tröst är att får Maria med mig till Huay Yang så henne får jag rå om i ytterligare 5 veckor tillsammans med min älskade Rulle.
 
Jag har haft en underbar vistelse här i 5 veckor med Fina Familjen men jag ser även fram emot att komma hem till min Rulle, mina vovvar och det fantastiska goda livet vi har i Huay Yang.💗
 
Livet är underbart att leva och det gäller att plocka ut det bästa man bara kan av det så länge vi lever!  
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg och nästa blogginlägg blir hemma i Huay Yang tidigast på söndag. Då är du välkommen åter om du vill förstås😀
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ha en trevlig resa hem till Thailand. Och ta vara på tiden med din dotter och naturligtvis med Rulle
Sköt om dig så " ses" vi på långis någonstans längs stränder i HY. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och må så gott och var rädd om dig och de dina 😁 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Tack Annika för vackra bilder. Den gula är praktlysing. Lycka till med avskedet imorgon. Trevlig kväll. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette för både hälsningen och namn på blomman. Ha en trevlig kväll du/ni också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Trevlig resa

Svar: Tack så mycket! 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Önskar dig och Maria en fin resa till Huay Yang.
God flygtur.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Jerry:

Vilken fin fin hjälp dom haft när du varit i Sverige, trevlig resa "Hem". Och var rädd om er

Svar: Tack så mycket Jerry för det och det har varit ömsesidigt😍 Var rädd om dig du också 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: