2018-03-02 ...och så blev det fredag igen och då är det dags för sista strandlångisen den här veckan...

Tyckte det var häromdagen jag önskade er alla mina bloggläsare en trevlig fredag samt helg men det var ju en hel vecka sedan. Det är ju visserligen bara 7 dagar i en vecka så egentligen är det ju inte särskilt lång tid som gått men ändå... 
 
Med andra ord är det därmed viktigt att inte slösa bort sitt liv och de förhoppningsvis de år vi har kvar i livet på meningslösheter, gnäll eller att lägga fokus på vad andra gör eller inte gör och visa missunnsamhet.
 
Det är bättre att lägga fokus på vårt eget liv och beteende samt må så gott vi bara kan för då sprider vi god energi omkring oss som i bästa fall fångas upp av omgivningen om de är mottagliga för positiv energi förstås. Att sprida glädje och generositet, ge istället för att bara få, mår de flesta bra av och kan man genom ett sådant enkelt medel förändra något till det bättre är det gott nog det.
 
Är inte omgivningen mottaglig utan ser bara elände och dysterhet i det mesta är det deras bekymmer. En del föredrar att vältra sig i bitterhet och mår tydligen gott av att vara elaka och bittra samt skyller ifrån sig på ditten och datten. De får själva ta ansvar för sitt liv och jag låter mig inte smittas utan gör mig immun helt enkelt. 
 
Både jag och Rulle samt får fina familj har så mycket att glädjas åt i livet och jag är oerhört tacksam och glad över det så länge det varar och det hoppas jag att det gör länge, länge.
 

 
Idag på morgonkvisten, 45 minuter innan jag skulle cykla till stranden för att möta goa fina Ulf Ö för att få sällskap på strandlångisen, konstaterade Rulle att jag hade pyspunka på bakhjulet på min cykel.
 
Rulle satte genast igång för att fixa punkan men mitt däck började bli väl slitet och måste bytas ut. Med andra ord skulle det ta mer tid än beräknat och tiden drog iväg. Det var bara att ta svartforzan till stranden istället för att cykla. Allt ordnar sig bara man är lite flexibel och jag kom i tid till mötet samt visste att min Rulle skulle fixa min cykel på bästa sätt :-D. 
 
De som blev mest förvånade över att jag inte cyklade utan åkte hoj istället var "mina" vovvar. De brukar skälla på de som kommer in på deras revir med hoj men de kände på lång väg min vittring och blev bara glada och dansade av glädje runt hojen. Wow, vilket välkomnande! 
 
Berta grävde sin grop vid svartforzan istället och vaktade den som hon brukar göra med min cykel under långisen. Goa fina älskade Berta vilken underbar tik hon är <3
 
Idag blåste det lite starkare vindar men vågorna var inte särskilt höga och det är lika ljuvligt som vanligt att komma ner till stranden.
 
Ulf och jag gick naturstigen och vägen genom nationalparken då stranden på vissa partier kan vara så sned att det blir fel belastning på benen och ryggen. Vi gillar dock naturstigen för det är grönt och skönt och vi går i skuggan mest hela tiden.
 
Efter själva parken tar vi som vanligt stranden bort till klippgränsen innan vi vänder tillbaka igen.
 
Så här ser det ut vid klippgränsen idag och en mindre eller större nyansskillnad är det varje dag...
 
Vågorna har drivit upp en massa snäckor och det känns lite vasst att gå barfota på till skilnad mot den varma mjuka sanden...
 
Små och stora snäckor i mängd...
 
Söderut...
 
Hat Wanakon söderut
 
Hat Wanakon norrut
 
 
Chan- och Thaisi Island syns ganska tydligt idag...
 
Goa fina Berta har fullgjort sin egenpåtagna plikt att vakta mitt fordon, idag svartforzan...
Lillflickan, som alltid ser lite bekymrad ut, fick en lång kärleksstund med mig och tyckte det var mysigt att bli mjukt klappad över hela kroppen samt få lite massage... 
 
Hennes valp Sikhaao har ännu inte blivit så stor och självsäker att han följer henne ner till stranden utan han ligger uppe vid husen och sover och väntar på mamma där...
 
Ja, så här kan jag tillbringa mitt liv hur länge som helst och njuter av varje nanosekund som jag får och som gör mig så gott. Ikväll bjuder Rulle på sin smarriga Pinja Colada innan kvällsmaten så det goda behagliga livet är inte över på långa vägar för dagen.
 
När jag kom hem stod min cykel där färdigfixad av min älskade Rulle så nu är det bara att cykla på den igen.
 
Stort TACK Ulf för sällskapet på strandlångisen samt stort TACK till min älskade Rulle och min fina familj för att ni finns i mitt liv och förgyller min tillvaro. 
 
Till er bloggläsare önskar jag den bästa fredagen som finns samt en trevlig helg!
 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Vilka härliga färger på snäckor och inte minst Lillflickan :)

Svar: Tack så mycket Phiah och saknar dig här i HY! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Härligt Annika. Man kan inte ändra på andra den enda man kan ändra är sej själv. Ja fredag idag igen. Önskar er en fin helg. Kram Anette

Svar: Tack Anette och jag håller med dig till 200 %! Stor varm kram till er alla samt trevlig kväll :-D .
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Hej! Så underbart att bara r igen 🤗. Tänkte köra in i parken o söderut bara för att titta o se var vi kan stanna och se något nytt. Var betalar vi? Tänkte köra in vid sukta. Mvh Carina / BMV7

Svar: Hej och tack så mycket Carina för det. Om ni kör in vid Sukta och för att det ska vara farbart hela vägen till nationalparken kör ni grusvägen till vänster direkt efter svalhuset. Kör till infocenter och kolla hur ni gör med betalningen om ni kan betala där eller måste åka upp till stora entrén som ligger vid motorvägen. Om ni parkerar hojen på naturstigen utefter havet kan ni gå dit och det är bara ca 2-3 km. Lycka till!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Härlig prommis du haft :) Och vad söt Lillflickan och berta är <3 Saknar dem! Blir kul sen när Siikhao följer med ner till stranden och kan hjälpa till att vakta :p POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat för det och jag förstår att du längtar efter dem. Ja det blir skoj när Sikhaao hänger på..
Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Christina:

Underbara vyer! Ljuvligt! Massa önskningar om en underbar helg till dig och Rulle!

Svar: Tack så mycket Christina och ha en underbar helg ni också😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 http://veckomagasinet.com/:

härliga sommarbilder

Svar: Tack så mycket 😋😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: