2018-03-05 Måndag igen och en ny skön vecka har därmed startat!

Min måndagsstart är en skön strandlångis och så blev det även idag. Solen skiner från en klarblå himmel och temperaturen ligger på ca 34 C i skuggan, vindarna är måttliga och så även vågorna. 
 
Så fort jag kommer ner till stranden och ser allt det här vackra omkring mig pirrar det i kroppen av glädje och tacksamhet att jag får ha det så här bra.
 
För mig är det viktigt att påminna mig om, varje dag, att inget varar för evigt och det är därför bäst att njuta så länge det varar och därmed ta tillvara på allt det fina som naturen och omgivningen bjuder på.
 
Ja men kolla bara på det här, visst är det vackert?!
 
 
 
Häng med en bit via videon...
 
Svalt skönt vatten sköljer över mina barfotafötter och kan jag förnimma den känslan hos dig?
 
 
Det är många fiskebåtar ute idag då havet är lugnt...
 
 
 
Kaktusblommor på gång...
 
 
Hänförande vackert som naturen skapat själv!
 
Långgrunt vid nationalparken idag och i övrigt på stranden...
 
 
 
För dagen så har revet har blottats så här långt...
 
 
 
Mitt träd är djupt nedborrat i sanden... 
 
Klippgränsen idag...
 
Härifrån fick jag trevligt sällskap av Rolf till stenpiren mot Jacks Beach och tillbaka till Dolphinområdet... Kul med nya bekantskaper och då finns det massor att prata om :-D 
 
Hamninloppet för fiskebåtarna...
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
Dolphin Beach...
 
Fiskebåtshamnen och sanden är stekhet...
 
 
En hemkommande fiskebåt...
 
Så fint och vackert samt idylliskt är det här...
 
Stort TACK Rolf för sällskapet samt den trevliga pratstunden och stort TACK för att jag får ha det så här bra!
 
Till er bloggläsare önskar jag en riktigt mysig måndag samt en ny härlig start på den nya veckan!
 
Gillar du det här inlägget får du gärna klicka på "Gillahjärtat"!   

Kommentarer:

1 Anonym:

Håller med dig Annica att strandlpngisen är u

Svar: Tack anonym :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Mötte Rulle på cykel i flygande fläng och förstod att Annika tagit på stranden en egen sväng.
Men kanske i morgon finnes de båda
På cykel i omgivningen att skåda.
Trampa på i många mil
Här blivit de bådas levnadsstil
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för den fina versen och det stämmer för idag blir det cykel till/från PKK via DSK😊😍Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christel:

Helt fantastiskt, älskar byn. Ni är lyckligt lottade som har en sådan vardag där.

Svar: Tack så mycket Christel för din kommentar och visst är HY underbart att leva och bo i :-D <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anette Hellichius:

Åter i Sverige, Här är ingen strandpromenad eller yoga på terrassen utan yoga inomhus och löpning i djup snö. Härligt! Önskar er en finfin vecka.

Svar: Välkomna hem till Sverige och varmt välkomna tillbaka till HY när det blir dags :-D Lite skillnad på kontraster att pulsa i varm skön sand kontra pulsa i djup kall snö :-D Önskar er alla en finfin vecka! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: