2018-03-08 Torsdag = Cykelträning till/från Ban Krud, 8,1 mil

Idag är det torsdag och då är det cykelträning till/från Ban Krud som gäller. Vardagarna är ganska likartade för min del när det gäller träningsaktiviteter inklusive strandlångisarna. Det tycker jag är bra för då vet jag vad som gäller och inget annat. Fysisk träning är mycket viktig för mig, dels för att få ut en massa energi, dels för att det gör gott för både kroppen och knoppen.   
 
Idag kände jag mig grymt stark och uthållig under cykelträningen och jag älskar pedalkraften som får däcken att sjunga och när fartvinden slår emot mig. När allt bara fungerar och är samstämmigt, svetten rinner, lungor och hjärta får jobba och benen bara trampar på kilometer efter kilometer, mil efter mil. En känsla som är obetalbar samt underbar :-D
 
På väg till Ban Krud...
 
Rulle och jag utanför 7 Eleven i Ban Krud...
 
Min älskade Rulle och nu har vi pausat klart för denna gång och ska cykla hemåt igen...
 
Den här lilla gynnaren väntade snällt på sin matte som var inne på 7 Eleven. När matte äntligen kom ut åkte de iväg och vovven balanserade så fint mellan hennes fötter på fotplattan...Vilket coolt team <3
 
Här håller de fortfande på med bron över den för tillfälet uttorkade flodfåran och nu håller de även på och gjuter en betongväg till och från brofästet...
 
Bara 1 mil kvar till Thap Sakae...
 
 
Nu har vi bara ca 25 km kvar hem till Huay Yang...
 
När vi satt på 7 Eleven och energipausade såg vi stora grå moln som tornade upp sig från sydväst och vi befarade att de kanske skulle leda till en och annan regnskur så vi drog därmed på hemåt men molnen löste upp sig och inget regn därmed.
 
Stort TACK min älskade Rulle för en härligt ansträngande cykelträningstur och till er bloggläsare önskar jag en finfin torsdag vad ni än hittar på för aktiviteter.  

Kommentarer:

1 Anette Hellichius:

BRA JOBB!!! Härliga bilder Annika! Tack! Fina familjen på g??? Ha det finfint. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och nu är fina familjen här och det är underbart! Ha det finfint ni också samt kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: