2018-03-11 Jag har blivit med en ny kamera Canon Power Shot SX730 HS...

Min gamla (december 2016) kamera Canon Power Shot SX720 HS har fått in små sandkorn i objektivet som har stört ett och annat foto som jag tagit. Att det har hänt ligger i farans riktning när jag fotar så mycket på stranden, framför allt när det blåser mycket, så jag har mig själv att skylla. Jag är så försiktig jag kan kan men elektroniken är känslig och nu har det hänt.
 
I vart fall stör det mitt pedantiska sinnelag när det gäller att fotografera och en del bilder har suddiga fläckar på grund av sandkornen som inte går att justera bort. För mig är det viktigt  allt visa upp, i mitt tycke, fina foton på bloggen så det blev bara att köpa en nya kamera och ha den andra i reserv. Vår älskade dotter Linda hade med sig den från Sverige så det var perfekt tajmning.
 
Jag gillar den här enkla lilla kompakta kameran så nu blev det min tidigare kameras uppföljare, tjohej vad kul med en ny fräsch kamera! 
 
Min nya kamera...
 
 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Ja tjohej det är kul. Du tar mycket fina bilder <3

Svar: Tack så mycket Phiah! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: