2018-03-15 En dag med Fina Familjen och skojiga aktiviteter i vått och torrt...

Efter frukost spelade Linda, Adam och jag Fia med knuff och när Adam insåg att han skulle förlora spelet ville han inte spela mer, men det är helt okej för Linda och mig.
 
Härefter blev det ett par timmar i poolen och det är alltid skoj i mysigt sällskap med Fina Familjen och varmt skönt vatten. 
 
Poolbad med Fina Familjen...
 
På eftermiddagen åkte Linda, Adam och jag till Wat Samut då Adam ville mata fiskarna i dammen igen...
 
Adam med en av sina 3 fiskmatspåsar á 10 baht. Både fiskar och ankor är hungriga och vill ha mat...
 
 
Här samsas ankorna och fiskarna om maten men ankorna var lite i underläge då fiskarna var fler...
 
 
 
När vi kände att det räckte med matningen gick vi till stranden för en liten promenad på Dolhpin Beach...
 
Adam gillar att gå barfota på stranden...
 
 
 
 
 
När vi kom hem från stranden låg det en påse på trappan med både böcker och korsordstidningar från Eva i Skåne och även om jag visste att hon skulle lämna dem hos oss innan de lämnade byn blev det en glad överraskning. Tack snälla goa Eva för det!
 
När jag läst ut dem kom vi överens om att jag lämnar böckerna vidare till Chang Corner eller Pop Shop för att bidra till Huay Yang Dog & Cat Rescue.
 
Vilken härlig upplevelserik dag vi fått i dag också i övrigt och stort TACK fina Familjen för det :-D
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig torsdag och njut av dagen så mycket du bara kan och förmår.
 
Om du uppskattar det här inlägget blir jag alltid lika glad om du klickar på Gillahjärtat :-D 
 

Kommentarer:

1 Anette Hellichius:

Ja gott att gå barfota på stranden....Ha det finfint. Kram

Svar: Ja verkligen Anette och ha det finfint du/ni också 😁Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina:

Härliga lata dagar med barn och barnbarn - förstår att du njuter! Lycka!

Svar: Ja Christina det gör jag verkligen 😍 Detta är fullskalig lycka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Vilken lycka att få gå barfota i varma sanden... Det riktigt lyser om lille Adam när han är hos er!! Och vad härligt för er att få rå om honom (och hans föräldrar)nu! Det blir lite mindre motion för er, men det tar ni fort igen senare! Ha en härlig helg med Fina Familjen! Här hemma blir det kyligt (-14 i morse) men soligt, hela helgen! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och jag njuter varje nanosekund 😍 Den kraftfulla motionen tar vi igen med råge när det blir dags😊.Trevlig helg och må så gott samt varm kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: