2018-03-17 Barn i huset och skojiga aktiviteter varje dag samt vi har blivit med en Mango i vårt Mangoträd...

Adam kommer in till oss i sovrummet varje morgon och säger "Kuckeliku klockan är 7"  och dessbättre är det inte innan kl. 7 utan efter. Han är åtminstone försynt och kollar lite försiktigt om vi är vakna innan han ropar ramsan.
 
Sedan klättrar han upp i sängen och så berättar jag en egen fantasisaga för honom men han får välja vad barnen heter som ska vara med i sagan. Adam bestämmer också om sagan ska vara rolig eller spännande och till och med lite läskig med blod och så...
 
Så mysigt är det och mitt mormorshjärta dunkar i bröstet av kärlek och stolthet att ha en sådan fin och mysig lite kille som barnbarn ♥♥♥
 
Först på dagens agenda efter frukost var det Fia spel och vi hinner inte spela klart innan Adam tröttnar och vill göra något annat.
 
Dessa två spel hade våra döttrar Maria och Linda när de var små och nu har de gått i arv till Adam. Det vissar på bra kvalitet samt att vi har varit rädda om deras olika spel samt pussel... 
 
Barn i huset...
 
Efter detta blev det poolbad och Adam blir modigare och modigare i vattnet och vågar mer än i början men det är bra att han har stor respekt för vatten utan att vara onödigt rädd...
 
Adam min mysiga poolare...
 
 
Nu vågar han lägga sig på rygg...
 
...och på mage...
 
 
Idag upptäckte jag till min glädje att vi fått en mangofrukt i vårt mangoträd och fler skott är på gång så vi får se vad som hände med dem. Mangoträdet har blivit kolossalt stort och växer så det knakar och ibland kommer det skott och små embryon men sedan inget mer. Nu får vi se om trädet vill börja bära mycket mangofrukt eller inte. Adam tyckte det var spännande att se mangofrukten i vart fall. 
 
En mangofrukt på gång...
 
Nu får vi se vad som händer och sker resten av dagen och oavsett vilket är det skönt att ta dagen som den kommer.
 
En glad överraskning är att min nya cykel blir färdigmonterad idag på cykelshopen i Prachuap Khiri Khan men vi åker dit på måndag och jag cyklar då hem den. Tjohej vad roligt det ska bli!
 
Livet är underbart och framför allt nu när Fina Familjen är här och förgyller vår tillvaro ytterligare <3
 
Jag önskar dig min bloggläsare en synnerligen trevlig lördag!

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vad trevligt ni har det.
Mango, min favoritfrukt.
Köpte en idag hos damen mittimot Vipaville.
Fick en i gåva. Snällt.
Blev även en ananas.
fortsatt trevlig lördag.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och det fruktståndet har alltid fräscha fina frukter och en och annan gratisfrukt glider ner. Så snäll och alltid trevlig😍😊 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Hej åh vad mysigt ni har det härligt att mysa på morgonen med fantasi sagor med Adam må så gott kram Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta och visst är det mysigt 😍Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: