2018-03-19 Skönheten har kommit till byn - Giant Lady...

Så kom den här dagen som jag längtat efter att få cykla hem min nya träningscykel Giant XTC Advanced SL -FR Carbon med XT komponenter som jag beställt av Tiu på PKK Bike i Prachuap Khiri Khan (PKK) för en dryg vecka sedan.
 
Rulle körde mig till cykelshopen (blått höghus) på Kasikonbankgatan och när cykeln är klar cyklar jag hem den till Huay Yang knappt 3 mil.
 
Ramen är av carbon (kolfiber) men styre och sadelstolpe är i aluminium. Den är så lätt (9-10 kg) till skillnad mot min "gamla" TREK som väger ca 20 kg med pakethållare och cykelkorg. Den får nu duga som bycykel istället.
 
Nu blir det mer cykelträning på en annan nivå och det ska bli såååå roligt! 
 
Min nya cykel på gång som jag beställde för en dryg vecka sedan... 
 
Tiu monterar flaskhållare, skärmar för att inte bli nedsmutsad vid regn, cykeldator etc. Pedalerna med "klick"funktion har flyttats från min "bycykel" då jag inte behöver dem på den. Likaså min nya sköna sadel.
 
Nu börjar den bli klar...
 
Tiu putsar och har sig och berättar att växelvajrarna måste justeras något efter ca 2 dagars cykling men det fixar Rulle och även kedjan måste smörjas med jämna mellanrum förstås.
 
Allt det där jobbet får Rulle fixa då han vet vad som ska göras och är duktig på det. Själv nöjer jag mig med att bara cykla så länge jag inte behöver fixa med cykeln själv :-D Lyxigt! 
 
Allt är på plats...
 
Tiu och jag och han är mycket bra att ha att göra med när det gäller cykel- eller cykelprylar...
 
Jag cyklade den vanliga vägen hem till HY och det gick hur bra som helst. Cykeln är så lättcyklad och den har samma typ av växlar (XT) som jag har på min bycykel så den enda skillnaden är att cykelramen är större (medium) men det är bara positivt för min längd på 173 cm. 
 
Det var motvind hela vägen hem men den forcerade vi utan problem Giant Lady och jag och vi jobbade fint tillsammans. De uppförslut som finns på vägen hem kunde jag hålla en högre hastighet, d v s jobba mer i, då cykeln är 10 kg lättare än bycykeln.  
 
Kort vatten- och fotopaus för att ni ska få se skönheten på väg... 
 
Cykeldatorn fanns i rosa, babyblått eller i den thailändska flaggans färger och så klart jag valde den färgen...
Fin stor display också....
 
Fin blå färg på detaljerna fast jag gillar rött framför blått men till och med jag kan ändra mig... 
 
Sköna handtag med gulddetalj...
 
Stort TACK till PKK Bike för en mycket bra service och kundvänlighet och tack till mig själv som köpt en sådan här fin cykel till mig och som jag kommer ha mycket stor glädje av i min cykelträning i förhoppningsvis många år till!
 
Till er bloggläsare önskar jag en finfin måndag!
 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Wow, grattis Annika. Den är ursnygg <3

Svar: Tack så mycket Phiah! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Hade tänkt invända: den är ju inte röd. Men du sa det själv, och jag älskar ju blått så jag hoppas och tror att du blir nöjd och lycklig över din nya träningskompis. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och det hoppas jag också och då ska jag tänka på dig :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Ja, vilken skönhet denna Giant Lady! Stort Grattis!!
Vad bra att du köpte stänkskärmar till, jag fattar inte folk som inte har dom...! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det😁 Skärmar som tar emot vägsmuts i samband med regn är toppen och dessa skärmar väger dessutom minimalt 😊 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Åh vilken fin cykel nu kommer du att trampa på ännu mer o bättre njut av cykel o värme kram Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anette Hellichius:

WOW! Va kul! Här ska cyklas....

Svar: Tack så mycket Anette!😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: