2018-03-31 Tyst i huset och de normala dagliga ljuden har tagit vid igen...

Det har blivit så tyst i vårt hus efter att Fina Familjen lämnat oss igår för att åka hem till Sverige. Jag saknar lille Adam som varje morgon öppnade vår sovrumsdörr tyst och försynt och smög fram till oss för att kolla om vi sov eller var vakna. Ibland sjöng han kuckeliku klockan är 7 eller bara viskade att han ville leka med oss. 
 
Morgonstöket är borta med frukost som ska fixas till 5 personer där alla ville ha sin specialitet kontra det alla ville ha och det gick hur bra som helst att dela upp sysslorna och trängas lite i köket eller vänta tills det fanns plats. 
 
Finns det hjärterum så finns det stjärterum och jag gillar detta som en kontrast till vårt annars lugna liv här hemma. Full fart och nya aktiviteter för dagen eller bara göra det som känns bäst för dagen och som passar Adams behov bäst.
 
Adam, en mysig liten kille på 4 år vill veta allt, vara med överallt. Hjälpa morfar Rulle att mecka med cyklarna eller annat pyssel, hjälpa mig i trädgården och där emellan bara leka här hemma eller på stranden, spela spel, lägga pussel, bada i poolen, cykla etc etc.
 
 
De snäckor som Adam velat spara på och som de inte tog hem till Sverige fick han lägga i trädgården var han ville och jag fick hjälpa till....
 
Så här fint har Adam gjort runt rödpalmen...
 
Daniel plockade stenar på stranden på Smögen i Danmark förra sommaren för att lämna till mig och ha i trädgården som ett minne därifrån... 
 
Nu ligger de lite här och där i vår trädgård och det var en hjärtevärmande tanke av Daniel att tänka på oss när han gick på stranden på Smögen och plockade dessa stenar 💕
 
Vid ankorna ville Adam också lägga sina snäckor...
 
Nu kommer snäckorna att finnas kvar där och vänta tills han kommer hem till oss igen😍
 
 
Adam gillade vår trädgård skarp och även de gungande figurerna i Bougainvillean som jag köpte för hans skull i Prachuap Khiri Khan.
 
Det känns lite vemodigt idag när jag plockat in deras nytvättade lakan, handdukar etc i skåpen men vi har just fått besked från Linda att de landat på Arlanda och att allt har gått hur bra som helst. Adam hade varit lite ledsen i natt när de lyfte från Suvarnabhumi för att han saknade oss. Det värmer djupt i mitt mormorshjärta 💖
 
Vår underbara älskade Fina Familj, det finns inget bättre än dem alla och all kärlek till dem!

Kommentarer:

1 Anonym:

Finns ingen kärlek som ett barns. Äkta och utan baktankar. Du får inte ett barns hjärta om du inte förtjänar den.
Kram Gertrude

Svar: Det håller jag med dig om Gertrude och den känslan är magisk när kärleken flödar mellan oss 😍 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Du får inte ett barns kärlek om du inte förtjänar den. Så då har du gjort det rätta . Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude då känns det mycket bättre😍 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Linda:

Vad fint du skriver, det jag varit fantastiskt på alla sätt och en underbar semester, vi saknar er redan såklart här i kalla Stockholm pokäe

Svar: Tack så mycket hjärtat för det och kom snart tillbaka igen för saknaden är stor😍😍😍Pok äe
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vad FINT med alla snäckor och stenar.
Har också mycket snäckor i båda mina hem.
Förstår saknaden är stor.
Trevlig Påsk önskas er.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och Glad Påsk samt kram tillbaka 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anette Hellichius:

Härligt Annika. En tacksamhet att kunna få känna kärlek och en tacksamhet att få känna saknad. HY fick oss att känna STOR tacksamhet. En tacksamhet att få leva och känna, en tacksamhet för att få vara frisk, en tacksamhet för att våra barn är friska, en tacksamhet att kunna gå på stranden osv osv. Att inte ta livet för givet. Ha det fint. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och jag håller med dig till fullo för visst är det så och det gäller att leva i nuet men ändå ha lite koll på framtiden och som skrivet inte ta något för givet 😍 Ha det så gott ni också samt stor varm kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anonym:

Du måste ju tro att jag fått en knäpp som skickat två inlägg på samma tema. Jag skrev det ena men blev störd och telefonen slocknade och sen var inlägget borta. Så då skrev jag ett nytt. Så riktigt tokig är jag inte... Kram Gertrude

Svar: Nejdå Gertrude det trodde jag inte men med viss variabel i texten publicerade jag båda 2 😊Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: