2018-05-08 Tisdag = Cykelträning till/från Ban Krud, 8 mil...

Puh, idag är det varmt som attan, 35 C i skuggan på vår altan så det blev en mycket varm och svettig cykelträning idag till/från Ban Krud. 
 
Kul att testa mina nya cykeldäck på allvar också och jag är mycket nöjd med dem, framför allt känns det mest i både uppförs- och nedförsbacke samt på rakorna där det bara är att dra på. Farten har ökat markant i uppförsbackarna då jag slipper onödigt motstånd från mina tidigare däck med nabbar som hade en tendens att suga tag i underlaget. De är säkert suveräna i terräng men där cyklar ju inte jag. 
 
Formen var på topp idag fast det var varmt men det är vi ju vana vid efter alla dessa år här i Thailand så det berör oss inte negativt. Det gäller bara att dricka mer vatten helt enkelt och då gärna med lite havssalt i då vi svettas floder. Vi har även en flaska med elektrolyter + lite havssalt och köper mineralvatten och fyller på med på 7 Eleven i Ban Krud.
 
Jag och min älskade Rulle som det är kul att cykelträna med framför allt nu när jag har en cykel med toppkomponenter som passar mig bättre storleksmässigt än min mindre tunga Trek som jag nu bara använder som bycykel 😍 Då är det lättare att hänga på i cykelträningen med Rulle och även tillsammans med våra cykelträningskompisar när de är i Huay Yang.
 
Stopp, för godståget söderifrån är på spåret...
 
 
Jag brukar alltid vinka åt lokföraren och de vinkar oftast glatt tillbaka och den här gången fick vi två tummen upp😀 
 
...så då har tåget passerat och bommarna håller på att fällas upp och det är därmed bara att fortsätta mot Ban Krud och vi har en dryg mil kvar...
 
En kort bensträckar- och vattenpaus innan vi cyklar in i Ban Krud om ca 1 mil... 
 
Dagens cykelträningspass...
 
Vilket härligt cykelträningspass vi fick idag också i med- och motvind samt mycket sol och värme och stort TACK min älskade Rulle för det 😍😅
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en suveränt fin tisdag och återigen tack för att du läser min blogg!

Kommentarer:

1 Anonym:

Bra jobb Annika och Rulle! Fina bilder. Hur tänker du och Rulle angående motivation? Jag var och föreläste för en grupp smärtpatienter om yoga/mindfulness och fick en fråga om just motivation. Hur motiverar jag mej själv att göra yoga/mindfulness varje dag? Jag tänker inte, jag tar min matta och bara gör. Allt kommer ur din träning. Det är intressant för vi är alla olika...Ha det finfint. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och vår motivation är att gör vi det här mår vi gott i kropp och knopp och vi har alltid tränat just därför😊 All fokus för oss ligger på att ha god hälsa och då är det bara att köra på med just det vi gillar och mår bra av😊 Må så gott och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Instämmer helt med er! Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta D:

Hej vilken värme bra gjort att hålla igång i den värmen
Må så gott kram

Svar: Tack så mycket Birgitta och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Fin bild på er och kul att ni båda har bra cyklar nu :) Längtar ner! POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och snart är du hemma här i HY och cyklar med oss 😍Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Claus:

Hej, beundrar verkligen alla era långturer med både cykel och motorcykel. Men jag undrar hur hittar ni överallt? Jag vet att kartorna i Thailand är inte att lita på. Har ni någon GPS eller någonting smart i mobilen? Kanske kan bli ett helt blogginlägg :-)
Hälsningar Claus (Vi har ganska nyligen köpt hus på Lotus 2)

Svar: Hej Claus och tack för din kommentar samt grattis till husköpet på vårt grannområde! Vi har bott här i HY så länge (sedan 2006) och utforskat Huay Yang med omnejd och lärt oss hitta småvägarna mot t ex Dan Singh Khon, Thap Sakae etc. Vägbeskrivning finns i min blogg på respektive kategori. Vi behöver därmed ingen GPS för våra cykelträningar. Via Googlemap kan du se i stort hur det ser ut och det finns appar att ladda in på smartphone som inte kräver internet. Vad dessa appar heter vet jag inte men där kan du få tips via FB gruppen Huay Yang Vårt Paradis. På våra motorcykelresor använder vi GPS och kör då efter TCN (Thailand citynavigator) som vi har köpt i Bangkok och laddats in i GPS:en. Det roligaste är att köra runt och utforska på egen hand i vår omnejd. Lycka till!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Christoffer Tyrefors:

Hej,

Jag driver en cykeldäcksbutik på nätet, och hittade din blogg och framförallt detta inlägg. Jag tror att många hittar hit när de googlar på cykeldäck (det var det jag gjorde) - så det vore superroligt att hitta något sätt att få synas i detta inlägg. Är det något du skulle kunna tänka dig att diskutera? :)

Svar: Hej Christoffer, vad kul att du hittat min blogg och vi kan höras vidare via e-post när det gäller din cykekdäcksbutik.
Annika Ilic

Kommentera här: