2018-05-18 Grusade planer...

Häromdagen kände jag mig lite less på den bruna platta jordytan mellan våra trädgårdsplantor i fronten på vår tomt. Dessutom blir det lerigt och geggigt där när det regnar eller vattnas och stora leriga pölar bildas. 
 
Då jag kom på den strålande idén att lägga grovkorningt grus där, typ singel, som binder jorden och vattnet försvinner under gruset istället för att ligga kvar och lösa upp jorden.
 
Jag pratade med vår områdespersonal Ned om min idé och hon tyckte det var ett utmärkt förslag och ringde till Äd (hennes boss) som beställde 10 säckar grus.
 
Idag är jag klar med jobbet och är mycket nöjd med resultatet, det blev både ljust och fräscht samt fint eller hur?
 
Tänk vad enkelt det är egentligen att förändra till det bättre bara man har lite kreativitet samt viljan att göra det 😀
 
Grus mellan plantorna istället för platt ful jordyta...
 
Fräscht och fint tycker jag...
 
...och så blev det lite finare här vid gången också för ankorna samt fåren...
 
FÖRE där jordytorna ännu inte blivit täckta med grus....
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Blev jättefint och fick mera liv. Visst är det skönt när idéer förverkligas och blir bra. Och det behöver inte vara så omfattande. Ha en skön helg med Rulle och välkommen till det svalare Sverige. Soliga kramar Gertrude.

Svar: Tack så mycket Gertrude och jag håller med dig ju enklare dessto bättre☺ Ha en skön helg du/ni också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne S:

Blev jättefint! Ha en fin helg! Kram❣️🤗

Svar: Tack så mycket Yvonne och tack det samma samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Lars:

Stor skillnad, snyggt!

Svar: Tack så mycket Lars 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Elisabet Lundqvist :

Snyggt, hoppas inte ankorna får ont under fötterna 😆😄 / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och jag frågade dem först om det var okej och det var det😁☺
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Det blev jättefint. Ljus och fint. Bra jobb. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Jerry:

Mycket bättre tycker jag, bra jobbat

Svar: Tack så mycket Jerry för det 😊😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: