2018-05-21 Bye bye Huay Yang och hej till Stockholm och Fina Familjen...

Strax innan kl. 01.00 kom One från Huay Yang Travel och hämtade mig för transport till Suvarnabhumi. Mitt flyg med Norwegian skulle gå kl. 09.10 och vi var framme på flygplatsen redan kl. 04.47. Bilresan tog därmed knappt 4 timmar och det var tack vare att trafiken var minimal på vägarna så här dags på natten så det gick smidigt att ta sig fram, framför allt i Bangkok.
 
One är otroligt duktig på att köra och ligger i ca 110 km/timme så det känns tryggt att åka med henne. Det blev dessutom några timmars sömn.
 
Incheckningen öppnade strax efter kl. 05 och sedan var det bara att traska ner till loungen och äta frukost. Jag åker helst i premiumklassen vid så här långa resor så jag främst får sitta bekvämt samt får lite bättre mat och dryck samt service i övrigt. 😀
 
Första ihopplocket av min frukost och det finns mycket gott att välja på... 
 
Planet var i princip fullsatt och vi taxade ut i tid...
 
 
 
 
 
Hej Sverige, det var drygt 1 år sedan som jag var här sist och det är 25 C samt soligt och vackert...
 
 
 
Vi landade kl 02.50 en dryg timme tidigare än beräknat....
 
 
Det tog lite tid som vanligt vid väskutlämningen men till slut kunde jag ta mig ut i ankomsthallen och där kom  3 delar av min älskade Fina Familj, barnbarnet Adam, 4 år, rusande och kastade sig in i min famn och Linda hade även med sig Tore, en staffordshire bullterrier, som blev alldeles till sig av glädje han också att träffa mig samt dotter Linda förstås. Vilket underbart välkomnande!
 
Linda körde till Halmsjön som ligger i närheten av Arlanda flygplats så Tore skulle få rasta sig och jag sträcka på benen i samband med en kort promenad där innan vi körde hem till Kungsholmen.  
  
Mina älskade Adam, Linda och Tore...
 
Det är härligt att vara hemma i Sverige igen, framför allt när det är vackert väder, och stort TACK min älskade Fina Familj för en mysig eftermiddag och kväll.😍
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig måndag!
 
 
 

Kommentarer:

1 Anette :

Skönt att din resa gick smidigt och bra! Välkommen till Sverige och njut av familjen och det fina vädret vi har nu. Är ni ute och kör och har vägarna förbi Österlen är ni välkomna hit. Ha en fin tisdag. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och jag njuter i fulla drag 😁Ha det så bra du också samt kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Välkommen till fosterlandet! Vi bjuder på fint sommarväder denna gång! Ett tag i alla fall! Roligt att resan gick bra. Vore intressant att se hur stora stolarna är och hur mycket benutrymme man har i Premiumklassen? Hur mycket kan man sträcka ut sig där? Kunde du ta en bild på det på hemvägen..? Ha det så härligt nu med Fina familjen!! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina 😎 Du kan gå in själv och kolla på Norwegians hemsida där får du alla uppgifter. Jag flyger med Thai hem igen tillsammans med dotter Maria. Ha det så gott du också och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Jerry:

Mycket trevligt med dina "Film snuttar" plus mycket fina bilder, Tack

Svar: Tack så mycket Jerry😁😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: