2018-11-17 En sen eftermiddag på Huay Yang Beach....

Efter hemkomsten sent igår kväll är det en hel del som ska fixas samt gå en runda i vår vackra trädgård för att njuta av all grönska, knipsa lite här och där samt prata med vår goa fina områdespersonal. 
 
Vår housekeeper Ned har städat vårt hus så fint, mycket mer än vad som ingår i den basala städningen 1 gång per vecka, då hon säkert känt att hon haft tid till det när vi inte varit hemma och smutsat ner.
 
Underbart att komma hem till en välstädat hem och veta att vår housekeeper Ned har haft full koll på vårt hus och hem under tiden som vi varit borta och att hon och övriga områdespersonalen Chian och Kip tagit hand om vår trädgård så fint.
 
Att resa bort under en längre tid känns alltid tryggt därmed och slippa oron med vad som eventuellt händer därhemma med hus och trädgård, framför allt när det regnat massor med risk för läckage etc.
 
På sena eftermiddagen var det dags att cykla ner till Huay Yang Beach via Wat Samut och har jag tur träffar jag även på "mina" hundar där.
 
Gammeltiken goa fina Damm träffade jag på först och hon blev lika glad som vanligt att träffa mig för att få lite gotta samt kärlek. Hon har dessvärre på ett eller annat sätt blivit av med en bit på framsidan av sin tunga så hon hade lite svårt att äta 😢.
 
Det skär i mitt hjärta när något händer med "mina" vovvar men hon verkar trots det ändå vara vid gott mod. Hundarna här har ett tufft liv så en skada här eller där påverkar bara mer eller mindre eller inte alls.
 
Det känns nästan overkligt att vara här vid vår vackra strand i Huay Yang idag lördag då vi i torsdags gick på Bondi Beach i Sydney. 
 
Huay Yang Beach...
 
Huay Yang Beach sent på eftermiddagen...
 
 
Jag tog en kort promenad norrut på stranden efter en trevlig pratstund med Eini och Dan-Åke och mitt mål så här sent på eftermiddagen var att träffa "mina" vovvar. Jag träffade Skruttan, Lord och Lilleman samt Lillflickan och fick nöja mig med det. De blev lika glada som jag över att träffas igen och det känns så gott i mitt hundhjärta att ha dessa fina goa hundkompisar.
 
Fina goa Lillflickan och Lilleman...
 
Lilleman, en härlig pigg och glad hanhund...
 
Wow, vilken fin uppställning!
 
Här stävar en fiskebåt fram på vågorna...
 
Solen börjar dala...
 
 
 
Det är ingen trängsel direkt på våra stränder, en thailändare och jag...
 
Stort TACK för en mysig kortpromenad till alla inblandade, två- och fyrbenta och jag önskar dig min bloggläsare en mysig lördag samt helg!
 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Åh stackars Damm, min favorit som ser ut som min gråhund som jag hade på 90 - talet. Hon blev 17 år och var så där go som Damm ser ut att vara. / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för din kommentar och jisses vilken hög ålder för en hund! Hon trivdes säkert så gott i din vård att hon ville leva så länge som möjligt❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Härligt att komma hem till ett välstädat hem o skött trädgård. Låter toppen o skönt att någon ser till huset. Förstår att det var ett kärt åter seende för dig och 🐕🐶 stackars Damm men bra att hon inte verkar ha ont.
Må så gott o trevlig Lördag kväll 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och jag håller med dig till fullo när det gäller vårt hus och stackars Damm ❤ Må så gott du också samt kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Oj vilka fina bilder från stranden! Roligt att se den i lite annorlunda ljus, på eftermiddagen! Vad roligt för er att komma hem till välstädat och omhändertaget hem o trädgård! Och Grattis på Bröllopsdagen!! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och bröllopsdagshälsning samt kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Fina bilder! Och så roligt att du fick träffa vovvarna igen. Vad fin min Lilleman är <3 Stackars Damm, undrar vad som hänt med tungan :( Hoppas hon mår bättre snart! POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och dessa vovveträffar gör så gott i hjärtat. Mmm det är synd om Damm och tyvärr växer ju inte tungan ut men det känns kanske bättre efter ett tag när hon vant sig vid att en bit av tungan är borta. Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: