2018-11-25 Förflyttning av gungande lille Adam och jag samt en trevlig MC-polis...

Lerfigurerna som gungar, den lille pojken är älskade barnbarnet Adam och den blonda kvinnan är jag. Dessa figurer köpte jag i en Handelsträdgård i Prachuap Khiri Khan den 13 februari i år som en överraskning till Adam inför deras vistelse hos oss i mars.
 
http://annikathailand.blogg.se/2018/february/2018-02-13-lite-skojsigt-pynt-for-var-tradgard.html
 
Eftersom figurerna inte syntes så bra från vår altan, där de tidigare hängde i vårt Bonsaiträd, har jag nu flyttat dem till Fågelstolpen istället.
 
Här kan Adam och jag nu gunga så fint i vinden och vi kan se oss tydligt från altanen😀. 
 
 
Idag blåste jag in med min vackra röda Forza till Makro i Prachuap Khiri Khan för att handla lite matvaror som inte finns i byn och på vägen hem igen vad jag med om lite skojsigheter.
 
Jag körde om en MC polis på motorvägen och strax efter omkörningen hakade han på bakom mig och jag funderade på om han kanske skulle stoppa mig av någon anledning. Jag körde dock på i samma fart samt körde om några lastbilar i ytterfilen, blinkade fint både in och ut i filerna och höll min hastighet runt 100-110 km/timme.
 
Polisen hängde på och gjorde samma sak som jag vid omkörningarna men tillslut ökade han farten och körde om mig och gjorde tummen upp, kul polis och jag gjorde tummen upp till honom.
 
Det är alltid trevligt med lite roliga poliser och vi har faktiskt aldrig råkat ut för någon dryg eller ovänlig polis heller för den delen under alla dessa drygt 12 år i Thailand. Det beror säkert på att vi sköter oss så mycket vi bara kan och lyder lagar och regler här i Thailand, vilket känns helt naturligt för oss😀. 
 
Det finns en bra regel och det gäller allt möte med andra människor och djur, är man artig, respektfull och trevlig mot de vi möter får man oftast tillbaka samma fina möte, med få undantag😊.   
 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Som jag har sagt tidigare, du är en klok kvinna du 😊/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för det 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Håller med föregåen
Håller med Elisabeth! Du är en toppen bra representant för oss faranger!! Vilken rolig händelse, med motorcykelpolisen!







Svar: Tack så mycket Tiina för det och visst var det skoj med polisen :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: