2018-10-03 Skön eftermiddagspromenad på den minimala stranden...

I förmiddags regnade det så jag skippade promenaden då och tog den nu på eftermiddagen istället med start från Wat Samut. Goa fina tiken kom som vanligt och mötte mig med lekinviter och stannade sedan för att passa min cykel.
 
Dagens favoritbild blev strandblomma med en liten myra.... 
 
Dagens favoritbild....
 
Hejdå Damm på en stund...
 
Smal strand med mycket naturligt bråte och växter...
 
 
Svartvit och Lakrits samt Morrgan hängde på och sprang iväg glada i hågen att få komma ut på ett litet äventyr... 
 
Stundtals var det lite knepigt att gå i strandbrynet då klängväxterna for hit och dit med hjälp av vågorna och ville trassla in sig i mina fötter...
 
 
Fin snäcka som blickar ut över havet...
 
 
 
Tripp, trapp, trull, kokosnötter på rull...
 
Strandens egen installation...
 
Vackert naturligt bråte...
 
Jag gick till nationalparken, vände där och gick naturstigen tillbaka....
 
Svartvit och Lakrits...
 
 
"Vad stannar du för?" undrar Lakrits...
 
 
Stort TACK till mig själv samt mina goa fina hundar som så gärna gör mig sällskap 💗
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag (Lill-Lördag) och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Hej! Härliga bilder o fina vovvarna🐕 Vi har haft en vovve här i flera veckor på dagspassning o 1 v dygnet runt. Adopterad från rescue home Irland vet att jag nämnt henne tidigare. Igår kväll började hon hosta lite husse hämtade senare. I morse när sonen tog emot vovven sa han att hon har fått något som kallas kennelhosta . Hon är vaccinerad men det ger inte 100% skydd de kan få det men en lindrigare variant . Det smittar vid kontakt så hon kan ha fått det när hon leker med någon annan vovve i parken eller bara hälsar . Stackars fina flickan hostar o ser ledsen ut. Men hon är pigg bara 12 månader så hon är ung o då orkar de bättre . Här har hon det bästa husse o bra dagspassning o pyssel . Tänker på alla 🐕 som har det tufft som Livia hade det. Rescue home o det du gör för dessa hundar är fantastiskt . Må så gott 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta och vad fint av er och mysigt att få ta hand om dessa hundar. Synd om hostflickan men det går ju över så småningom tur nog. Hundar är underbara djur och ger så mycket glädje tillbaka om de vet att vi gillar dem. Må så gott och klappa sjuklingen extra mycket från mig. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: