2018-10-15 Lite annorlunda vindar och hav idag...

I morse, när jag kom ner till stranden via Sukta Resortvägen, och gjort min trevliga hälsningsceremoni med "mina" vovvar, såg jag att vågorna och vinden plötsligt svängt om från nästan nordost, som hör till den monsunperiod som börjar gälla nu, till sydväst. Märkligt, men det är säkert bara ett tillfälligt vädernyck😃 
 
Stranden var smalare idag men det var inga problem att gå fritt utan klängväxterna trasslande runt fötterna.
 
Dagens favoritbild...
 
Men hallå där vinden och vågorna, ni kommer ju från fel håll!
 
 
Idag fick jag ett mycket trevligt sällskap av Kristina på hela strandlångisen och det är alltid roligt att pratas vid med positiva energispridande människor som lyser upp tillvaron extra mycket, så det tackar jag för 😍
 
Hat Wanakon för dagen...
 
 
Varmt skönt havsvatten spolar över mina fötter...
 
 
 
Här kommer ett fågelsträck som drar söderut, precis som vi kommer att göra på onsdag när vår resa börjar😀
 
 
Detta var sista strandlångisen för mig på en dryg månad och jag tog ett extra långt farväl av "mina" vovvar innan jag cyklade hem igen😍.
 
Stort TACK för en härlig strandlångis och jag är så glad och tacksam för att ha det så här bra!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag, d.v.s. en ny härlig start på veckan med nya friska tag! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag önskar dig och Rulle en underbar tid på Er kryssning
Och jag längtar redan efter att Ni kommer hem så jag får läsa bloggen igen. Många kramar Gertrude ♥️

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och 1 månad går fort 😁😍Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Håller till fullo med Gertrud 😊/ Elisabet

Svar: Tack Elisabet 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: