2018-10-22 Fysisk träning gör gott för kropp och knopp, framför allt på en kryssningsresa...

Efter en god natts sömn och all inmuffling av den goda maten samt delikata efterrätter känns det oerhört bra att börja dagen med ett rejält träningspass innan frukost.
 
Tur att Rulle och jag är av samma uppfattning när det gäller träningen och vi drar i varandra om den ena blivit biten av latmasken och vill slöa till. Vi gillar att träna fysiskt och har alltid gjort så det är bara att bestämma sig och köra på oavsett var vi befinner oss, that´s it 😅
 
Efter träningen är det däremot helt okej att slöa eller göra det som faller oss in när det gäller olika aktiviteter.
 
För min del blev att softa i vilstolen på vår balkong i aktern och blicka ut över den oändliga Indiska oceanen, en magisk känsla samt fantastisk njutning😊
 
Mitt träningspass började med ett svettigt cykelpass och här kan jag följa en härlig väg i naturen någonstans i USA via displayen eller titta ut över havet i fören på båten.
 
 
Härefter blev det crosstraining i tuffa 10 minuter....
 
 
 
...och sedan lite styrketräning på det så armarna och magmusklerna får sitt...
 
 
Det är inte så många kalorier som bränns totalt i jämförelse med cykelträningspassen på ca 8 mil hemma i Huay Yang med omnejd under 3 timmars träning där ca 1 800 - 2 000 kcal försvinner lätt, men det är bättre än ingen förbränning alls tycker jag. 
 
Jag vill gärna ha god aptit och njuta av all den goda maten och drycken här på båten så för mig är det här det bästa sättet och det finns inget annat alternativ som jag ser det om jag samtidigt vill hålla kroppen i trim vilket är viktigt för mig för att må bra.😀
 
Efter träningen gick vi direkt till Windjammer för att plocka åt oss av allt det goda som vi vill ha på våra tallrikar och det finns hur mycket mat som helst för de flestas smaker att frestas av. 
 
Mitt val för dagen: Naturell yoghurt med havregryn och banan, scramble ägg med grönsaker, rökt lax, ost samt frukt och en stor kopp kaffe. Mums! Som bonus, utsikt över Indiska oceanen😀
 
Mätta och belåtna drog vi oss tillbaka till vår läckra svit och här kan jag sitta länge, länge och bara njuta!
 
Nice vy, eller hur?
 
Nu får vi se vad resten av dagen och kvällen har att bjuda på förutom träningspasset på eftermiddagen förstås😀
 
Livet kan aldrig bli bättre än vi gör det till och det här tycker vi är riktigt härlig livskvalitet just nu!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk måndag, en ny härlig start på en ny fräsch vecka!
 
Om du vill följa vår resa kan du göra det via denna blogglänk:
 
 
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Både mannen och kvinnan på kortet ser ut att vara imponerande av dina ansträngningar 😀/ Elisabet

Svar: Ha ha härligt Elisabet 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Förstår att träningen på gym känns bra om man skall kunna njuta fullt ut av all god mat. Låter som en bra combo på semester. Må så gott nu du o Rulle 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och härligt att du håller med om det😁 Må så gott ni också samt kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: