2018-09-08 En snabb roadtrip med Rulles Africa Twin till/från Buddhaberget i Ban Krud för honungsinköp...

Vårt honungsförråd behöver fyllas på så Rulle och jag tog en snabb roadtrip på hans Africa Twin till Buddhaberget i Ban Krud. 
 
Vi tog först Phet Kasem Road till Thap Sakae sedan landsvägarna, samma väg som vi cyklar, men strax innan Ban Krud körde vi upp på Buddhaberget där de goa tanterna säljer sin flytande honung som vi gillar.
 
Här är det folkfest på gång... 
 
 
 
 
 
 
Dags att svänga av till vänster och upp till Buddhaberget...
 
 
Som vanligt blir mina tanter alltid glada över att se mig och de vet att jag vill ha minst 4 stora burkar med den goda honungen och så blev det idag också...
 
 Varje burk packas in noga med tidningspapper och sedan 2 burkar per plastpåse...
 
 
Den snälla och vänliga kvinnan bjuder oss sedan alltid på 2 flaskor kallt vatten😍
 
 
Det är verkligen en vacker vy här uppifrån...
 
Guldbuddhan tittar ner på mig från sin upphöjda plats....
 
Rulles coola Honda Africa Twin 1 000 cc....
 
...och så min älskade coola Rulle förstås....
 
Efter detta honungsköp beslöt vi att åka hemåt igen då grå moln började fylla himlen och som kunde innenbära en stor regnrisk... 
 
Phet Kasem Road...
 
 
 
 
Det var en fartfylld och skojig liten roadtrip och nu har vi dessutom honung så det räcker i några månader...
 
Stort TACK min älskade Rulle för denna roadtrip som förenade nytta med glädje!
 
 

Kommentera här: