2018-09-10 Eftermiddagslångis på bl.a. Dolphin Beach och fiskebåtar på väg hem...

Idag blev det strandlångis på eftermiddagen och den här gången valde jag att gå söderut på Dolphin Beach som omväxling.
 
Huay Yang Beach
 
 
Huay Yang Beach
 
Jag fick sällskap av Lusia och Atlas i höjd med Poms restaurang till/från stenpiren och de är alltid en mysigt sällskap och tycker säkert att det är roligt att få lite omväxling de också och inte bara hänga där.
 
Dolphin Beach och havet har varit tufft mot stranden här...
 
 
Stenpiren mot Jacks Beach...
 
Lusia och Atlas...
 
Hamninloppet till fiskebåtshamnen...
 
 
 
Härlig fri vy över havet härifrån stenpiren...
 
 
Fiskebåt på väg hem...
 
 
Flodinloppet och Villa Waree längst bort samt Lusia och Atlas tycker det är spännande här...
 
 
När vi var nöjda gick vi tillbaka och Atlas och Lusia gick hem till sig och jag fortsatte norrut...
 
Alla "mina" hundar på de här stränderna gjorde mig sällskap mer eller mindre och det blev mycket utdelning av både torrfoder och gotta samt kärlek förstås....
 
Eftermiddagsljuset är så vackert och ger långa vackra skuggor på stränderna...
 
 
Jag gick inte så långt norrut utan vände tillbaka strax innan nationalparken.
 
På tempelområdet träffade jag på både Damm och Livia och de båda mår hur bra som helst. Livia äter allt hon kommer åt och har börjat bli rejält rund om magen och hennes blick utstrålar en sådan lycka och glädje och det är underbart att se hur bra hon mår nu.
 
Stort TACK till alla "mina" vovvar för en mysig eftermiddagslångis!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag samt den bästa starten på veckan! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så underbart Annika
Kram Susanne F11

Svar: Tack så mycket Susanne och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Vilken mysig promis med 🐕 som dyker upp o hakar på. Här har vi också fullt upp med vovvar så mysigt. En fin vovve som varit här på dagspassning i 3 v är här även nu 8-18. Nästa v blir det dygnet runt då husse skall resa bort. Sen från idag har vi en vovve i trappuppgången bredvid oss som behöver passning 10.30 vardagar. Så det är 2 st o sonen var själv idag med dem. Det gick bra de lekte o hade roligt tillsammans. Vi gillar detta o är ett bra jobb för sonen som sitter hemma o jobbar med arbetsprover o förbereder inför skolor han skall söka. Han gillar att röra på sig så det blir 3 rejäla promenader varje dag. Väl hemma slappar 🐕 o han kan jobba med sitt. Skönt att Livia mår bra o fått hull. En av 🐕 vi har mkt kommer från ett rescue home på Irland . Skönt att se att hon fått det bra. Hon är så klart avvaktande till allt nytt men världens goaste när hon känner oss nu. Trevlig kvälll 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och mysigt med det härliga hundliv som ni också får ta del av med jämna mellanrum. Må så gott hela familjen och kram till er alla 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Vad fina vovvingarna är <3 Saknar särskilt lilla Atlas. Är ju så härligt att få sällskap av dem på prommisarna. Saknar er POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och visst är de mysiga våra goa fina vovvar och de saknar säkert dig också som vi gör😍 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: