2018-09-11 Dagens cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 80 km...

Solen gassade från en nästan klarblå himmel, vindarna växlade hit och dit med olika styrkor och vi fick ett härligt svettigt cykelträningspass till/från Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon.

Till och med hundarna som vaktar sina revir duktigt var slöa idag av värmen och orkade inte hålla någon större koll och det var vi tacksamma för 😀.

När vi kom till 2 km backen och befann oss på det brantaste partiet i backen fick vi lite träningsbonus av hård motvind som gjorde allt för att dra ner farten och mota oss i backen. Men trägen vinner och det var bara att ta till extraresurserna i benen så vinden hade inte en chans utan jag bara log åt den och kämpade på.

Om jag skulle vara ute efter en lättjefull behaglig träning skulle jag inte välja den här rundan och jag skulle inte ens se träningen som en träning utan bara som ett litet skönt softartramp. Det kan jag ägna mig åt i byn men inte på träning...

Första gången, för drygt ett år sedan, som jag cyklade den här rundan på min tunga Trek var det otroligt kämpigt i den här 2 km backen och det gick knappt i styrfart. Om jag då dessutom fick motvind svor jag tyst för mig själv att jisses räcker det inte med lutet i backen😝...

Det var då det och jag skrattar gott åt mig själv idag hur arg jag kunde bli, framför allt när Rulle pilade upp för backen lätt som en plätt, susade ner och vände uppåt igen och när han "kom i kapp" mig frågade hur det gick. Jag iddes inte ens svara honom då och min blick sa nog det mesta...

Underbart att veta att kroppen är så formbar och lätt att få upp i god träningsform bara man lägger manken till och inte ger upp så fort det är lite motigt.

Det är som livet självt, ibland går det lätt och ibland känns det tyngre att leva, Yin och Yang. Efter regn kommer sol vice versa och jag är glad över att jag har en positiv läggning så det mesta blir hur bra som helst även om det inte känns så ibland.

Härligt, 2 km backen avklarad...

En av våra fina cykelvägar...

Här kommer jag i PKK och snart är det dags för en längre paus...(Rulle har tagit bilden)

Här kommer Rulle på bron strax norr om Apberget...

Hej Rulle!

Precis efter bron vek vi av till höger för att cykla på den fina betongvägen jäms med stranden...

Apberget syns därborta i bilden..

PKK är verkligen en mysig liten stad...

Här kommer jag...(Rulle har tagit bilden)

Vilken mysig liten betongväg...

Som brukligt tog vi den längre pausen på 7 Eleven som ligger här i närheten och på just den här butiken finns det både sköna stolar och bord så det är bara att duka upp våra inköp och sätta sig och njuta...

Från 7 Eleven såg det ut som en stor gul ballong men ser mer ut som en studsboll i närbild...Bekväma plaststolar har placerats i aktern på båten med ett litet solskydd så det verkar mer som en nöjesbåt...

Härlig vy med det vackra havet samt blå himmel med vita molnstrimmor...

På hemvägen tog vi vägen via Wing 5, militärbasen i Ao Manao, och för att vi faranger ska få åka eller gå in där måste vi skriva in oss i en loggbok. Det räcker dock att Rulle skriver in oss båda.

Eftersom det är en militärbas är det fullt förståeligt att de vill ha koll på farangerna som åker in där. Det är förvånansvärt att vi ens får åka in där tycker jag så att ens få för sig att gny över det lilla inskrivningsbesväret kanske man borde fundera över...

Rulle skriver in oss båda...

Regler för besökare på området...

Efter att ha lämnat det vackra Ao Manao vid havet valde vi att fortsätta genom Klong Wan istället för att ta Akvarievägen. Skönt med omväxling och inte bara nöta på exakt samma vägar vid varje cykelträningspass.

Tyvärr lade min träningsapp på mobilen av efter halva träningssträckan så jag kan inte presentera vår träningsrunda via Googlel idag om nu någon skulle sakna den.

Som vanligt var det skönt att komma hem, svettiga och fysiskt trötta, det vill säga precis som det ska vara om man gjort bra ifrån sig 😅

Stort TACK min älskade Rulle för ett återigen tufft men härligt cykelträningspass😍

Till dig min bloggläsare önskar jag en riktigt finfin tisdag!