2018-09-19 Dagens strandlångis på Hat Wanakon, 13,89 km, och Livia med hennes hundkompisar...

Idag parkerade jag min cykel nedanför Wat Samut och som vanligt kom goa fina tiken Damm och hoppade och skuttade av glädje att se mig. Det är verkligen hjärtevärmande att träffa "mina" vovvar och se deras glädje och lycka 😍.
 
Det är lågtryck över Huay Yang och det var därför mulet och lite smådroppande från regnet. 
 
Dagens första vy över havet...
 
Havet är ganska lugnt just nu...
 
Huay Yang Beach...
 
I höjd med Nishaville fick jag trevligt sällskap av goa fina vännen Lars-Åke E och vi gick till nationalparken och vände där hemåt igen. Stort TACK Lars-Åke för sällskapet!
 
 
Jag var dock sugen på att gå längre så jag vände tillbaka mot nationalparken igen och fick då trevligt sällskap av Eva och Thomas istället. Vi gick till klippgränsen och vände sedan tillbaka hemåt igen. 
 
Klippgränsen för dagen...
 
 
 
En stor vacker snäcka som tyvärr gått sönder i skalet...
 
 
Härliga varma färger på snäckan...
 
Under strandlångisen klarnade det upp och solen tittade fram lite blygsamt...
 
Vi skiljdes åt i höjd med Nishaville och stort TACK Eva och Thomas för trevligt sällskap!
 
Det blev därmed en låååång strandlångis på 13,89 km och 18 764 steg för min del så nu kändes det bra i benen 😀
 
När jag kom tillbaka till min cykel mötte mig givetvis Damm igen och så även Livia och hennes nya kompisar, Morrgan, Blackie, Svartvit där på tempelområdet. När Livia såg mig sprang hon fram och hälsade glatt skuttande och hon kommer bra överens med Damm fast hon är lite avvaktande då Damm är äldre.
 
Livia har blivit en välnärd glad och lycklig liten tik 😍
 
Jag lyfte upp henne i min famn och det gillar hon verkligen samt känner sig trygg i det och få därmed lite extra kärlek.
 
Damm såg lite svartsjuk ut att Livia fick så mycket uppmärksamhet men Damm är stor, lite tjock och tung och jag tror inte hon ens skulle uppskatta att bli buren och nöjer sig med att bli klappad samt få en massa hundgodis förstås.😍
 
Damm, Blackie, Livia och Svartvit letar torrfoder som jag slängt ut samt Morrgan är upptagen med att klia sig... 
 
Vilka goa vovvar de är och extra underbart att både Svartvit samt Livia trivs så bra där på tempelområdet som blivit deras nya tillhåll och hem💗.
 
Stort TACK till alla, både två- och fyrbenta som förgyllt min strandlångis idag och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag (Lill-Lördag) vad du än gör eller roar dig med samt befinner dig!

Kommentarer:

1 Maria:

Åh så glad och fin min Livia blivit ❤ roligt att se att hon kommer så fint överens med alla. Härlig prommis med! Saknar er pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och jag är lika glad som du över det. Saknar dig här hos oss och det gör vovvarna också ❤ Pok äd ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: