2018-09-20 Dagens strandlångis både norr- och söderut i Huay Yang, 10 km

När vi drog ifrån gardinerna i morse var hela vår trädgård solbelyst och himlen lyste vackert blå, härligt! 
 
Idag utgick min strandlångis från stranden via Sukta Resortvägen och "mina" vovvar blev som vanligt glada över att se mig igen. När hela hälsnings- och hundgodisceremonin var över var det dags att påbörja dagens strandlångis.
 
Vågorna har nu klart ändrat riktning och kommer mer från nordost än från sydväst och det är tecken på att nordostmonsunen är i antågande. I mitten på oktober bör den har kommit och då kommer vågorna samt vindarna från nordost och stranden kommer att bli markant smalare framöver på dagtid.
 
Nice vy eller hur?
 
 
 
 
 
...och här kommer goa fina vännen Lars-Åke E traskande...
 
Tjohej, var kul att ses igen!
 
Vi gjorde sällskap idag igen till nationalparken där vi vände tillbaka söderut igen... 
 
 
Efter att vi skiljdes åt vid Nishaville gick jag vidare på stranden söderut... 
 
Stort TACK Lars-Åke för trevligt sällskap! 
 
...och här fick goa fina Lilleman (vår dotter Marias fadderhund) syn på mig och kom galopperande i full fart. Vi gosade en lång stund och självklart fick han hundgotta också innan jag gick vidare.
 
 
Himlen, molnen, havet och stranden bjöd på otroligt vackra kontraster idag...
 
Här på Dolphin Beach nedanför Villa Aruna har stranden bildat höga kanter av sand... 
 
 
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach...
 
 
Fiskebåtshamnen...
 
En kokosnöt på tillväxt...
 
Inloppet och utloppet till/från Fiskebåtshamnen och där kommer en blå manet simmande...
 
 
 
Lika njutfullt att se det här vackra varje gång....
 
 
...och här kommer en fiskebåt med sin fiskfångst för dagen....
 
På vägen norrut igen träffade jag på alla "mina" hundar och bl.a. Nougat den lite äldre harmoniska mysiga hanhunden... 
 
Nougat... 
 
 
Hej då alla fina goa hundar vi ses snart igen!
 
På vägen tillbaka fick jag ett trevligt samtal med Maggie och Sven som satt och njöt på stranden i solen som lyst med sin frånvaro sedan de kom till HY för några dagar sedan. Det gäller att passa på när den tittar fram 😎
 
Stort TACK för en mysig strandlångis till de två- och fyrbenta som förgyllde den lite extra! 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en underbar torsdag!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Underbart, jag blir så sjuk av längtan till HY. Men den som väntar på något gott osv. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och visst är det så 😊 Kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Åh vilka härliga bilder. Havet ser verkligen inbjudande ut! Fina mina vovvar är med, saknar Nougat och Lilleman.. och Coffee..och alla andra :p POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat och vovvarna saknar dig massor 😍 Pok äd ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina:

Härligt att se dina bilder! Ena gången mulet och "dystert" andra gången sol och ljuvligt. Underbart! Längtar dit! Och snart är vi där :-)

Svar: Tack så mycket Christina för det och jag förstår att ni längtar hem hit till Huay Yang 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: