2018-09-26 Dagens strandlångis på Hat Wanakon, 8 km, och en vacker slända...

Idag lägger jag in min extra favoritbild först, en vacker slända som blickar ut över havet. Normalt lägger jag in bilderna i promenadordning för att du ska kunna följa min strandlångis under promenadens gång.
 
From nu kommer jag att börja inlägget med den bild jag gillar mest av dem alla först😀
 
Om du gillar ett foto på extra mycket i mina respektive blogginlägg får du gärna berätta det för mig via kommentarsfältet samt varför du gillar just den bilden. 
 
Jag tar många foton, framför allt på mina strandlångisar, men jag sorterar ut de foton jag gillar mest noggrant och resten kasserar jag. Det är otroligt roligt att fotografera tycker jag och det är en av mina favoritsysselsättningar. 
 
En vacker slända som hittat sin utkikspunkt över havet...
 
Första synintrycket över Hat Wanakon för dagen och solen skiner från en klarblå nästan molnfri himmel ...
 
 
 
 
 
 
Kan du förnimma känslan av det grunda varma vattnet som spolar över dina bara fötter?
 
En liten fullastad fiskebåt på väg hem till hamnen...
 
Hej, hej!
 
Ett vackert mönster som ser ut som en fjäril tillverkad av småkrabborna... 
 
Idag ser man Chan- och Thaisi Islands klart och tydligt...
 
 
 
 
Här sitter den lilla fina sländan som fick första bildplatsen idag i bloggen....
 
Yttersta klippgränsen för dagen...
 
På väg hemåt igen....
 
...molnen börjar komma upp igen på himlavalvet och det vankas regnrisk med 80 % idag men vi får väl se hur det blir med det...Fantastiska kontraster!
 
Stort Tack till mig själv för en härlig strandlångis på drygt 8 km samt till både de två- och fyrbenta som förgyllde min promenad extra mycket!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en synnerligen trevlig onsdag (Lill-Lördag) för dig som firar det😀
 
 

Kommentarer:

1 ANNCHRISTIN:

Bilden med trollsländan är fantastisk Proffsig! Att du var just där i den sekunden innan den flög i väg. Lycka kan man väl säga. Förstår att du gillar att fota. Jag gillar alla dina bilder men denna var bara så annorlunda jag bara säger WOW!
Den bilden skulle kunna pryda en vägg i ert hus.
Ha en fortsatt skön vecka
Mvh Ann-Christine





Svar: Tack så mycket Annchristin, vad glad jag blir för din kommentar och jag önskar dig också en fortsatt skön vecka!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette Larsson :

Trollsländan är superfin, har en själv på underarmen därför favorit😃

Svar: Tack så mycket Anette😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S :

Trollsländan var jättefin. Skulle bli en fin tavla. Men sen gillar jag dina dina naturbilder långa stranden. Havet vågor likaså när du fotar en gren/ stock som flutit iland på stranden. Passar också som tavlor. Må så gott o tack för fina bilder. 😍Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och må så gott samt varm kram till dig från mig😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anna:

Härlig bild på trollsländan! Vilken fin idé att lyfta fram den bild du gillar lite extra. :)

Svar: Tack så mycket Anna för det!😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Underbara underbara bilder. Jag älskar havet. Både från land och under vatten. Det är mina favorit bilder. Ha en finfin fredag...det tänker jag ha. Kram Anette

Svar: Tack så hjärtligt Anette för din kommentar och respons på mina bilder och havet är verkligen underbart samt närheten till det här i HY. Ha en finfin fredag du/ ni också :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: