2018-09-28 Vilken ära! - Min blogg blev veckans blogg på Blogg.se!

Tjohej vad kul och vilken härlig överraskning och ära att min blogg blev veckans blogg på Blogg.se och artikeln som Moa på Blogg.se skrivit stämmer väl med syftet och målet med min blogg.
 
Stort TACK till Moa för det!
 
Fredagssnack: Hon lämnade livet i Sverige och

flyttade till Thailand! 

Moa Alfredsson24/08

"Vi slutade arbeta helt just för att leva det fria livet utan en massa måsten!"
 
Det har gått många år nu sen Annika och maken Rulle flyttade permanent ner till Thailand. Bloggen fungerar som en dagbok där den som vill kan få en inblick i livet från Thailand. Inspireras till att leva ditt drömliv!

Hej Annika! Vad handlar din blogg om?

Min blogg handlar om det goda positiva livet över lag men framför allt om vårt fantastiska liv här i Thailand. Vi (min make Rulle och jag) har haft hus i den lilla fiskebyn Huay Yang, ca 32 mil söder om Bangkok sedan 2006 men flyttade hit permanent i september 2011. Vi slutade arbeta helt, lämnade våra respektive arbeten med flaggan i topp just för att leva det fria livet utan en massa måsten och ville själva styra över våra liv. Vi var friska och tränade massor och ville ta vara på de år vi förhoppningsvis har kvar. Träningen har fortsatt och vi reser både i Thailand med våra motorcyklar eller besöker andra länder minst 2 gånger om året. Jag är också mycket engagerad i byns herrelösa hundar och ser till att göra deras liv så bra som möjligt i den mån jag kan och förmår. Bloggen handlar mest om att ta till vara livet samt tänka positivt, ta hand om kropp och själ och jag försöker inspirera mina bloggläsare att tänka och leva i den riktningen.

Hur härligt ser inte detta ut?! 

Vad härligt det låter! Hur ser din perfekta dag ut?

När jag får utlopp för min positiva livssyn och vet att jag spridit positiva vibbar omkring mig samt fått en rejäl fysisk träning på bl a min cykelträning på minst 7-8 mil i en fantastisk natur och miljö. Alternativt har jag haft en fantastisk strandpromenad i sällskap med "mina" strandhundar som ger tillbaka så mycket kärlek.

Falcon är en av de hundar Annika ofta träffar på sina promenader! 

Om du fick ge ett råd till ditt yngre jag, vad hade du sagt?

Omge dig bara med positiva människor som ger god energi och lyssna på din magkänsla på vad som är rätt och riktigt. Var alltid ärlig mot dig själv och var den du är utan att föreställa dig att vara någon annan. Om jag tycker om mig själv och kan se mig själv i ögonen har jag en större förmåga att vara en bättre människa som omgivningen gillar att umgås med och litar på. Tilltro är viktigt för mig.

Här hjälper Annika till och tar hand om gatuhundar!

Så bra tips! Sista frågan: Vad längtar du till just nu?

Till en kryssningsresa i oktober 2018 under 1 månad från Singapore till Australien och sedan vidare från Sydney till Nya Zeeland och åter till Sydney. Därifrån flyg hem till Thailand igen. Mitt längtanshjärta finns alltid hos övriga familjen i Stockholm. De kommer till oss i Thailand så mycket de kan och vi besöker dem i Stockholm någon månad om året.

Länken till artikeln: 

https://blogg.se/article/2018/august/fredagssnack-hon-lamnade-livet-i-sverige-och-flyttade-till-thailand.html
 
 
Så här glad känner jag mig just nu!
 
   
 Bilden på solen är lånad från Internet!
 

Kommentarer:

1 Irene:

Stort Grattis! Den utmärkelsen var du verkligen värd. Njuter och drömmer mig bort varje dag genom dina fina bilder från Huay Yang.

Irene

Svar: Tack så mycket Irene och din kommentar värmer gott i mitt blogghjärta 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Reidun:

Grattis.alltid lika roligt att läsa din blogg.Kram!

Svar: Tack så mycket Reidun och det värmer mitt blogghjärta gott samt kram tillbaka😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 양-Yang 진-Jin:

Stort, stort Grattis Annika🤗! Det är du så väl värd😃. Läser ju din blogg varje dag. Ha en trevlig o fin helg. Stor kram Helena🌸💕

Svar: Tack så hjärtligt för det Helena och det glädjer mig att du uppskattar min blogg och läser min blogg😍 Trevlig helg och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Grattis Annika. Välförtjänt!!! Du gör en uppskattad blogg som många läser. Läser varje dag. Grattis igen. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette för det och det glädjer mitt blogghjärta gott 😍Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Mia:

Det är du värd , hoppas att du vill blogga vidare i många år.
Ses snart!

Svar: Tack så mycket Mia och så klart jag gör😀 Välkomna hem till HY igen och jag och vovvarna har saknat er ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anonym:

Wow! Stort grattis Annika och såååå välförtjänt! 💖✨👌 Kramar från Engberg gm Ida

Svar: Tack så mycket Ida med familj och stor varm kram till er alla från mig 😍😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Yvonne S:

Vad kul! Stort grattis! 🎉👍🍾🥂 Jätteglad för din skull! Kramar❣️😘🍁

Svar: Tack så mycket Yvonne för det och många varma kramar tillbaka 😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Elisabet Lundqvist :

Jag är inte alls förvånad att du vann. Du gör mitt liv bättre varje dag 😊 / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för det och det glädjer mig att du uppskattar min blogg och att den påverkar till liv. 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Göran:

Så bra blogg, bara att gratulera 😀

Svar: Tack så mycket Göran det värmer gott i mitt blogghjärta 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Annika:

Grattis! Vilket härligt och välförtjänt erkännande av din fina blogg. Läser varje dag 😀

Svar: Tack så mycket Annika för det och det gör mig mycket glad 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Susanne Eliasson:

Grattis!!!
För mig fungerar din blogg precis så som du beskriver. Du inspirerar med ditt positiva sinne och med dina fina bilder.
Du har så mycket bra info om HY och Thailand som är bra att ta del av, som i dag läser jag om tandläkaren i PKK, dit vi ska göra ett besök snart när vi kommer.
Tack igen för din fina blogg :)

Svar: Tack så mycket Susanne och vad glädjande att veta att du upplever min blogg så. Välkomna hem till HY igen och det ska bli roligt att träffas igen när ni känner för det. Du ska ju jobba och vad roligt att få förena nytta med nöje för dig denna gång. Stor varm kram till er båda 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Anonym:

Grattis! Så roligt! /Eva O

Svar: Tack så mycket Eva😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Anonym:

Grattis till utmärkelsen, den är Du verkligen värd och jag instämmer med vad många här redan har skrivit, det är alltid givande och härlig läsning och framförallt för oss "nya" i paradiset så finner vi en massa matnyttig information via bloggen.Sen har Du oxå "skrivandets gåva" <3
Kram Marie o Pontus

Svar: Tackar allra ödmjukast för den fina responsen Marie och Pontus och så glad jag blir för den😁 Härligt att bloggen även gagnar er på ett bra sätt. Varma kramar till er båda ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Eva:

Stort grattis, du är verkligen värd ett ordentligt erkännande. Du lägger så mycket tid på din blogg och den är som ett uppslagsverk för oss när vi inte befinner oss på plats. Stort grattis igen.

Svar: Tack så mycket Eva för det och det är glädjande för mig att veta och gör gott för mitt bloggarhjärta <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Tiina:

Wow! Grattis!! Och det var på tiden att de uppmärksammar dig!! Jag läser din blogg så mycket/så ofta jag hinner, och njuter av den!!
Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det och det glädjer mig att du både läser och uppskattar min blogg! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Ulrika Maria Ann:

Wow, sååå roligt för dig, stort grattis Annika!
Att få ta del av din blogg/dagbok är fantastiskt.
Du inspirerar med ditt positiva väsen, tack för att du delar med dig av din informativa blogg.
kram
Ulrika

Svar: Oj tack Ulrika så hjärtligt mycket för det vad glad jag blir över den fina responsen på min blogg! Stort TACK för att du både läser och uppskattar min blogg samt varm kram tillbaka!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: