2019-04-22 Mitt älskade hav och "mina" vovvar och bron är snart klar samt vackra Golden Shower Trees...

Då var det återigen dags för en skön strandpromenad på Hat Wanakon och "mina" vovvar Siikhaau, Berta, Skruttan, Lillflickan och Lord kom och mötte mig på väg till stranden. De blev lika glada som jag över återseendet och var lika pigga som vanligt trots värmen. 
 
Berta har dock tyvärr gjort något med sitt högra bakben för hon skuttade på 3 ben och pep lite när jag kände på benet. Hoppas hon bara sträckt benet eller så kommer det från ryggen för hon tyckte det var skönt när jag masserade i ryggslutet och på benet.
 
Suck, stackars Berta börjar bli gammal och lite skruttig. Hon var vid gott mod i vart fall och viftade på svansen i cirklar av glädje när vi träffades.
 
Berta stannade för att vakta min cykel och Siikhaau och Lillflickan hängde med på promenaden och det känns lika mysigt varje gång de vill hänga med.
 
Efterlängtad vy...
 
 
Stranden blir bara bredare och bredare...
 
 
Ett gäng flaggor som tydligt talar om att vinden kommer från sydväst precis som den ska göra nu när sydvästmonsunen anlänt...
 
Lillflickan ligger i täten... 
 
Bron har nu fått räcke på ena sidan...
 
 
Lunchrast med vila...
 
 
Vattentemperaturen ligger på ca 33 C
 
 
En vacker snäcka...
 
En kaktusknopp på gränsen till att slå ut...
 
Så här ser blomman ut när den väl slagit ut... (en av mina bilder från 5 februari 2012)
 
Att kaktusarna där blommar får man bara uppleva någon gång per år....
 
En massa knoppar...
 
 
Samma flaggor som tidigare men  med motsatt vinkel... 
 
Stackars gamla Berta som inte vill stödja på höger bakben. Någon har försett henne med et blått halsband 😍
 
Hej då goa fina vovvarna vi ses en annan dag!
 
När jag cyklade hem via Samutvägen får vi nu njuta av de sagolikt vackra Golden Shower Trees (Cassia fistula) som nu slagit ut i full blom. 
 
Samutvägen med vackra Golden Shower Trees utefter vägen...
 
Sagolikt vackert...
 
Stort TACK till mig själv och "mina" vovvar för en mysig strandpromenad samt tack Tommy  och Björn för en trevlig pratstund.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Oj så skönt att " gå" på stranden igen. Har saknat det lite, men det är roligt att läsa om andra miljöer också.
Trevligt är det också att Ni klarade hela resan utan några incidenter. Ni är vana resenärer det märks.
Påsken är slut i det närmaste, och vi ser fram mot valborgshelgen. Fast nu ljög jag. För alla dagar ser vi fram mot, om det så är vardag eller helg.
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din fina kommentar och jag är glad över att kunna glädja dig via min blogg. Det finns alltid något att glädjas över smått som stort. Må så gott och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S :

Förstår att återseende med vovvarna var stor glädje både för de o dig. Hoppas att Berta bara sträckt sig fina flickan som passar din cykel. Må så gott 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och när det gäller Berta hoppas jag det också❤ Må så gott och en stor varm kram till dig från mig😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: