2019-04-25 Friska sköna vindar idag från havet under strandpromenaden och en strandmask i aktion...

Idag utgick jag ifrån stranden via Sukta Resortvägen och på universitetsområdet var det full aktivitet från något företag, förmodligen angående skogs och jordbruk. Därmed höll vovvarna sig undan och de enda som kom och mötte mig var Lillflickan och Lilleman.
 
Lilleman är bara där temporärt för han är duktig på att nosa upp ställen där det vankas extra mat och det kommer det säkert att göra på universitetsområdet idag.  Både han och Lillflickan fick både lite torrfoder och gotta av mig och det var de självklart nöjda med.
 
Lillflickan valde att stanna kvar på område och vakta min cykel och det gjorde hon rätt i då det är varmt i solen och på stranden. Jag fick därmed gå utan vovvarna idag och jag gick bara till revet vid nationalparken innan jag vände tillbaka hemåt igen.
 
Idag blåste det sköna friska vindar från havet och de vita gässen gick på vågtopparna och det var tacksamt i den annars dallrande värmen på ca 35-36 C i skuggan.😅😎
 
En fiskebåt med sin fångst på väg till hemmahamnen...
 
Alldeles platta och mycket breda stränder bjuds jag på idag också...
 
 
 
 
Bron över flodmynningen är nästan helt klar och de har nu satt dit räcken på båda sidorna...
 
Bron över flodmynningen är snart klar...
 
Fin vy från bron över havet...
 
 
Vy över floden som inte får så mycket påfyllning av regnvatten eller annat tillflöde just nu...
 
Vägen till själva parken i nationalparken...
 
Det är inte tillåtet att åka in i nationalparken med MC utan att betala entréavgift på 100 baht/person och 20 baht för hojen...
 
Det är skoj att stanna och titta på sandmaskhögarna där sandmasken borrar sig ner i sanden och sandresterna blir kvar på ytan i en ringlande sandsträng...
 
 
Coolt rev som jag inte skulle vilja skrubba mig emot...
 
Stalaktiter som ser ut som hörntänder på ett monster med platt rygg...
 
På väg hemåt igen...
 
När jag kom tillbaka mot min cykel kom Lillflickan mig till mötes med glädjetjut. Hon har också försetts med ett blått halsband av någon. Innan jag cyklade hemåt igen passade jag på att klippa hennes klor och det lät hon mig göra utan knot men för säkerhets skull satte jag på henne den mjuka munkorgen.💗
 
Stort TACK till mig själv för en härlig strandpromenad igen och till dig min bloggläsare önskar jag en extra mysig torsdag! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för underbara underbara bilder Annika. Ha det fint. Kram Anette

Svar: Tack så mycket för det Anette och ha det så gott samt varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Låter härligt, själva har vi installerat oss på hotellet i phuket efter en taxiresa hit med huay yang travel som har varit helt suveräna. / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet för det och skönt att resan till Pkuket gick bra. Huay Yang Travel är suveränt bra och vi åker alltid taxi med dem. Ha det så trevligt på er fortsatta resa. 😁😎😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: