2019-02-01 Bye, bye januari och välkommen februari, en ny månad med nya möjligheter som cykelträning 79 km t ex

Där försvann januari i en hast och övergick i februari och januari blev en fin och upplevelserik månad den också och jag är övertygad om att februari kommer att bli lika fin och upplevelserik.
 
Idag är det fredag (igen) och det innebär som vanligt att Ned städar vårt hus och Rulle och jag cykeltränar till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Sing Khon (DSK) under tiden.
 
Idag spådde väderleksprognosen 40 % regnrisk men så blev det inte dessbättre, utan vi bjöds istället på sol, soldis, med- och motvind och därmed ett toppenbra väder att cykelträna i.
 
Vi fick som vanligt ett tufft och härligt cykelträningspass och glädjande nog börjar min extra benträning märkas, framför allt i uppförsbackarna och när vi kör intervaller. Lön för mödan att fysträna känns alltid bra och framför allt när den ger ett positivt resultat.😁   
 
Vi har nu fixat 1 km backen och är på väg till 2 km backen...
 
Bra att tanka på rejält med dricksvatten innan vi tar itu med uppförsbacken på 2 km...
 
Yeah, just go for it!
 
Nu har vi precis susat ner för 4 km backen och stannat till lite snabbt för en selfie vid den fina dammen med Lotusblommor samt de vackra Burmabergen i bakgrunden...
 
Som brukligt tog vi en längre paus på 7 Eleven, Soi 5 i PKK innan hemfärden...
 
Här har vi precis köpt varsin paj av Ludo på See Sea i PKK innan vi cyklar hemåt igen... 
 
Dagens cykelträningssträcka till/från PKK via DSK, och för min del blev det 79 km...
 
Det är alltid underbart att komma hem till vårt vackra nystädade hus och veta att vi gjort ett toppenbra träningspass båda två och veta att nu får vi njuta resten av dagen och kvällen och bara softa samt ha det gott. Det är verkligen en ytterligare lön för mödan efter en rejäl fysträning😊. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en synnerligen mysig fredag samt helg! 
 
 

Kommentarer:

1 Anette:

BRA JOBB Annika och Rulle. Härliga bilder! Ser fram emot att köpa cykel nästa gång vi är i byn och upptäcka området. Tack för inspirationen! Här är det löpning (i snö) och yinyoga (vid vedspisen) som gäller. Ha en finfin fredag...det tänkte jag ha! Kram

Svar: Tack så mycket Anette och så klart ni ska köpa cyklar superbra dagsmotion tillsamman med övrig träning 😊 Må så gott och stor varm kram till hela familjen från oss. 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne S:

Ni är så himla duktiga! 👍😎🌴

Svar: Tack så mycket Yvonne!😊😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anna:

Så härligt och bra jobbat! Jag blir glad bara jag ser dina bilder och läser dina texter, ren livsglädje utstrålas. :)

Svar: Tack så mycket Anna för din uppskattning och det gör mig mycket glad 😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: