2019-02-06 Dagens strandpromenad med "mina" vovvar och ännu en ny väg på gång i nationalparken...

Eftersom det varit elevaktiviteter på Universitetsområdet nedanför Sukta Resort under flera dagar har jag inte träffat "mina" vovvar på en vecka. Nu har eleverna lämnat området och åkt tillbaka till sin skola i Bangkok så nu var det fritt fram att cykla ner dit igen. 
 
Lord, Skruttan, Berta och Lillflickan samt Siikhaau kom springande från alla håll och var så glada att se mig igen. För att glädja dem lite mer hade jag med mig lite stekta kycklingfiléer som blivit över här hemma och de visste inte till sig av glädje att få lite annat än torrfoderkulor. Detta goda skulle delas ut rättvist dem emellan och de skötte det fint utan bråk och tjafs.  
 
Lord, Berta och Lillflickan samt Siikhaau hängde med mig på promenaden och det var härligt att få vara tillsammans med dem igen.
 
Idag blåste det en hel del på stranden och havet var lite upprört och vinden har styrt över något mot sydost.
 
Den här bilden får bli dagens favoritbild då jag älskar den här vyn över hav och strand...
 
Mjuk porös strand att pulsa i idag...
 
 
Gamla goa fina Berta som alltid kommer lufsande på efterkälken..
 
Här är det trängsel i det gröna...
 
Coola kaktusar på strandängen och jag väntar på att blomknopparna ska slå ut...
 
Flodmynningen... 
 
Nu når vare sig floden ut i havet eller havet in till floden...
 
 
Vy från en gammal stamklyka...
 
Lillflickan svalkar sig i flodvattnet...
 
I höjd med flodmynningen hör jag en traktor som arbetar inne i skogen och den håller på att röja upp den väg som det börjat med röjningen av för några år sedan...
 
Vovvarna och jag blev nyfikna på hur långt de kommit med röjningen och följde vägen in i skogen... 
 
 
 
Vi gick inte in så långt då vi inte ville störa traktorföraren genom att klampa in för nära så vi vände och gick tillbaka ut mot havet igen...
 
Vovvarna tyckte det var spännande och nosade febrilt här och där samt hade koll på var jag var... 
 
Berta kom återigen på efterkälken men hon skyndade på stegen när jag visslade på henne..
 
Där borta i gläntan börjar asfaltvägen som leder in till själva parkområdet...
 
Jag antar att de så småningom förbinder den asfaltvägen med den väg de nu håller på att röja och bredda med en typ av brokonstruktion över flodmynningen...
 
Rakt fram i bilden går den nyröjda vägen in... 
 
Stort TACK till mig själv och "mina" vovvar för en mysig promenad samt för de trevliga möten och samtal som jag fick på stranden!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en extra trevlig onsdag var du än befinner dig på vårt vackra jordklot 😀 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Förstår att vovvarna blev glada över lite annan mat kyckling! Mums för dem. Vi gör det samma med våran vovve som vi haft på dagspassning o även lite längre perioder dygnet runt sen slutet av Augusti. Hon får smaka lite på annat då o då som är ok saker . Hennes husse gör samma sak. Vi alla behöver lite guldkant i vardagen likaså dessa fina vovvar. Härligt att de har dig. 🐕😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och visst är det härligt med guldkant för både två- och fyrbenta 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: