2019-02-14 Vårt vackra hav och strand och vart tog vägen vägen?

Så här på Alla hjärtans Dag, Valentines Day, passade det bra att träffa "mina" vovvar på stranden via Sukta Resortvägen och gulla lite extra med dem. De ville följa med mig på promenaden och de var givetvis hjärtligt välkomna att göra mig sällskap💗
 
Idag blåste vindarna skönt och vågorna var vildare än i går och fräste in mot stranden. Varje dag är sig olik där på stranden och det är det som känns så omväxlande och härligt så tröttna på detta vackra lär jag aldrig göra.
 
Dagens favoritbild...
 
Min älsklingsvy...
 
Så dekorativt, en gammal träbit prydd med anemoner...
 
 
Härliga vilda vågor...
 
 
Det är inget riktigt huvud med hår som Siikhaau nosar och biter på utan en hårig kokosnöt 😱😀
 
Att gnugga in sig i kokosnöten för att sprida sin egen doft tyckte Siikhaau var en bra idé...
 
Bred fin strand börjar det bli mer och mer även om den sluttar något för känsliga kroppar...
 
När vi vänt och kom tillbaka till flodmynningen blev jag nyfiken på hur långt de har kommit med att preparera vägen in mot skogen så jag och vovvarna följde den till slutet, ca 500 meter.
 
Vägen slutade vid den dåliga parallellväg som går en bit upp från stranden och börjar från Svalhuset (innan husen på Universitetsområdet) och till Hat Wanakon Nationalpark.
 
Vid huset till vänster bor det många hundar, som Tui stödjer med mat, så där vände vi för "mina" vovvars skull...
 
 
 
Skogsvägen följer floden...
 
Här går vägen in till parallellvägen gentemot stranden...
 
Här kommer en Brahminy Kite flygande och de är mycket vanliga här...
 
Det är inte så lätt att hänga med och fota den långt däruppe i det blå så bilden blev oskarp men ändå...
 
Sista havsbilden för dagen...
 
Stort TACK till "mina" vovvar för en mysig promenad och det är alltid roligt att ha dem med och jag vet att de gillar att hänga med mig in på lite nya vägar som omväxling i deras vardag.
 
Till min älskade Fina familj samt till alla mina goa kära vänner och bloggläsare önskar jag en extra kärleksfull dag idag och var rädd om och ta hand om de dina väl så mycket du bara kan 💕   
 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Härliga bilder😊ligger denna strand många km från mumsa resort?
Det ska bli så kul att utforska Huay yang när vi kommer. / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och Mumsa ligger ca 5 km söderut från min strand som ligger norr om Fiskebåtshamnen. När ni kommer hit har ni många trevligheter att utforska.😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Haha herregud vilken hårig kokosnöt! Ser verkligen ut som ett riktigt huvud! 😂

Svar: Tack anonym för din kommentar😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: