2019-02-21 Först JätteBuddhan på berget sedan hemfärd till Huay Yang...

Strax 1 mil söderut från Bansaithong Beach Resort via Scenic Road ser man på långt håll den stora vita Buddhan på berget som de nu slutfört på utsidan men fortfarande färdigställer på insidan med hiss etc.
 
Vi har inte varit här sedan 2016 och det har kommit långt med det fantastiska bygget och både Maria och Janne var så fascinerade av både Buddhan och vyn där uppifrån mot havet och både Rulle och jag är lika imponerade varje gång vi kommer dit...
 
JätteBuddhan på berget ca 1 mil söder om Bang Boet...
 
 
 
Vy från Buddhan...
 
Vi åkte också upp för att kolla på det vackra kinestemplet på berget...
 
Janne och Maria blev helt lyriska över både templet och utsikten...
 
 
 
När vi njutit klart av både templet och Buddhan vände vi hemåt igen via Scenic Road, landsvägen och kustvägen samt Djungelvägen till Huay Yang.
 
Här I Ban Krud åt vi en sen lunch som Maria och Janne generöst bjöd på som tack för resan. Det är alltid roligt att resa med goa fina vänner som både uppskattar att köra MC, naturen och även en del kulturella inslag.
 
Stort TACK min älskade Rulle samt goa fina Maria och Janne för en synnerligen trevlig MC-tripp! 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig torsdag var du än gör eller hittar på för trevligheter.

Kommentarer:

1 Anonym:

Jätteroligt att se lite nya vyer
Tack snälla Annika för din reseskildring. Fast jag föredrar HY, så skulle jag gärna resa lite längre söderut.
Och framför allt längtar jag efter värme. Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar och det finns så mycket vackert att se och uppleva både i HY och både norr- söder- och öst- samt västerut😊 Varmt och gott är det också 😎😊 Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

TACK Annika för vackra bilder!! Önskar er en fin fredag. Kram Anette

Svar: Tack själv Anette och detsamma samt kram tillbaka😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Marie o Pontus :

Fantastiska bilder o skildringar, det ska vi oxå se till att uppleva när vi kommer att vistas längre perioder i "paradiset . Ha det bäst! Kram från oss grannar ❤

Svar: Tack så mycket Marie och Pontus och ni har många trevligheter att utforska och njuta av när ni kommer hem till paradiset med omnejd. Vi visar er gärna 😊 Ha det så gott och stor varm kram till er båda från Rulle och mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: