2019-01-06 Vågorna har lugnat ner sig och vi bjöds på solsken idag i Huay Yang...

Det har regnat mer eller mindre kraftigt sedan i går eftermiddag och kvällen samt hela natten men idag har det varit mest sol. Skönt så marken kan torka upp något. 
 
Så här såg det ut på Huay Yang Beach vid kl. 10 tiden....
 
 
 
Huay Yang Beach...
 
På Dolphin Beachvägen har vågorna spolat upp sand så hela betongbeläggningen på vägen har ett lager med sand och det visar vilken kraft havet har fast vi inte ens drabbats av den tropiska stormen Pabuk annat än via de stora vågorna. Tur för oss Huay Yangbor!
 
Nu på sena eftermiddagen har det börjat regna igen men vi får hoppas på att det inte kommer att regna lika mycket som igår eller i natt för markens skull så den hinner återhämta sig något mellan regnen. 
 
Jag önskar dig min bloggläsare en skön söndag!

Kommentarer:

1 Hanna :

Skönt att ni inte drabbades alltför hårt av stormen!
Du får jättegärna kolla in min blogg om du orkar, behöver alla tips jag kan om hur jag kan bli bättre och skriva intressantare inlägg!

Svar: Tack så mycket Hanna för din kommentar och omtänksamhet. Svårt att tipsa om hur man ska skriva men det viktigaste är att man skriver från hjärtat och är engagerad i det man vill skriva om samt kompletterar inlägget med fina foton eller bilder.😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 claus karlsson:

Hej, tack för dina rapporter om ovädret, det är klart man är lite orolig när man sitter här i Sverige. Hoppas restaurangen som ligger precis i svängen när vår väg kommer ner till Dolphinstranden har klarat sig. Hälsningar Claus på Lotus 2

Svar: Tack så mycket själv Claus och den restaurang du menar har klarat sig bra 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Berit Söderberg:

hej tack för fina bilder på hav och hundar du ar ett proffs på att leverera Nyss hemkommen från H.Y, och jag längtar tillbaka redan ha en skön söndagskväll.

Svar: Tack så mycket Berit för din fina kommentar och den gör mig mycket glad samt jag förstår att redan längtar tillbaka till Huay Yang 😍 Ha det så bra där hemma i Sverige samt en mysig söndag du också ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: