2019-01-07 Måndagens Huay Yang och Dolphin Beach, mulet och mer eller mindre regn...

Jag cyklade ner till Wat Samut vid kl 10.30 tiden för att hålla i gamla goa fina tiken Damm när Tui från Huay Yang Dog & Cat Rescue skulle ge henne sista antibiotikasprutan. Jag fick också kokt ris med köttfärs av Mia för att ge henne och Damm åt idag också med mycket god aptit. Härligt att hon mår bättre och bättre 😍 
 
Efter att ha gullat med Damm en stund cyklade jag vidare på Dolphin Beachvägen och parkerade cykeln vid Poms för att ta en kort strandpromenad på Dolphin Beach söderut för omväxlings skull. Härifrån fick jag sällskap av goa tiken Lusia som håller till hos Poms.
 
Vädret för dagen bjöd på en blandning av mulet och på eftermiddagen rejäla regnskurar till och från men havet har dragit sig tillbaka något men vågorna är fortfarande relativt stora.
 
Enligt väderprognosen är det fortsatt osäkert framöver när det gäller sol kontra regnväder och vind i Huay Yang. Då gäller det att komma ihåg att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder så det är bara att rätta in sig i den verkliga tillvaron och det finns massor att göra i både vått och torrt bara man vill😀
 
Vy från stenpiren mot Jacks Beach...
 
 
 
Villa Aruna på Dolphin Beach...
 
Fiskebåtshamnen...
 
 
Fiskebåtar i väntan på lugnare sjö...
 
Kanalen in mot Villa Waree...
 
Hamnutloppet...
 
 
Mer regn på gång...
 
Stort TACK till fina goa tiken Lusia för sällskapet samt även för de trevliga positiva samtal som jag fått idag under min cykeltur och strandpromenad 😍 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag!
 
Om du gillade det här inlägget får du mer en gärna klicka på gillahjärtat i bloggen 💗

Kommentarer:

1 Anonym:

Vi ses snart om allt går som det ska 😍Kram Susanne

Svar: Det hoppas jag på Susanne och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: