2019-01-16 Den som väntar på något gott!

I år får vi många smarriga gula mangos men det tar lite mer tid innan de är färdiga för att skördas. Hoppas vi hinner före bara innan fåglarna naggar på dem😀
 
Gula mangos på tillmognad...
 
Stora fina mangos av den gula sorten som än så länge är gröna...
 
Första bananstocken som ska mogna ca 1 månad till innan skördedags...   
 
...andra bananstocken som dröjer minst 3 månader innan den kan skördas...
 
...och så har en av våra Hibiskusblommor (Chaba) börjat blomma igen och det är en fantastiskt vacker färg...
 
Härligt med egen trädgård där det händer en massa goda matnyttiga trevligheter samt allmän ögonfröjd 😊
 
 

Kommentarer:

1 Berit Söderberg:

Hej Annika vilka kontraster det är när jag tittar på dina fina bilder från din trädgård och när jag tittar ut här just nu snöar det och blåser men det kommer väl en sommar här också får vi hoppas Har en fråga till dej är det du som gett hundarna namn eller hur får dom sina namn? väldigt fina namn är det som verkar passa dom perfekt. ha en fin onsdag och njut av din tillvaro.

Svar: Hej Berit, tack så mycket för din kommentar och så klart det kommer en sommar även i Sverige :-D Här har vi ju sommarvärme året runt och mer därtill. De hundar som jag kallar för mina har jag döpt själv eller tillsammans med vår dotter Maria. De har fått namn som jag/vi tycker passar dem så vad roligt att du gillar namnen. Sedan kan några av "mina" hundar ha andra namn som någon annan hittat på :-D Må så gott och för att värma dig lite i kylan skickar jag med en stor varm kram till dig från mig <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Elisabet Lundqvist :

Mums va gott 😁/ Elisabet

Svar: Mmm vi vet Elisabet 😋😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Vad härligt med egen frukt på tomten i form av Mango o Banan. Här i Sholm har det snöat idag o nu regnar det. Så dina bilder lyser upp. Må så gott kram

Svar: Ja det är verkligen härligt Birgitta och må så gott i vinterlandet samt varm kram till dig från mig😍😎
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Owe Betander:

Härligt med egna frukter vilket jag hade massor av när jag bodde i Thailand. Du får skydda dina frukter med nät. Eran områdespersonal kan säkert tipsa den bästa läsningen.

Svar: Tack så mycket Owe för din kommentar samt tips om nät som låter bra då plastpåsar och tidningspapper inte varit så bra lösning. 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: